رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: بنابراین کلاهبرداران با حضور در حاشیه مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود دست یابند.
کد خبر: ۹۰۰۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷ 16 September 2020
رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: فرد ناشناسی به بهانه تکریم یکی از پزشکان سرشناس این شهر و دریافت اطلاعات هویتی وی، از حساب بانکی این فرد سرقت کرد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ محمد مهرآذین اظهار داشت: به تازگی یکی از پزشکان متخصص شهر همدان به پلیس مراجعه و عنوان کرد فردی با معرفی خود به عنوان کارمند صدا و سیما به بنده مراجعه کرده و به بهانه تجلیل، اطلاعات هویتی او را دریافت کرده است.

وی بیان کرد: این فرد پس از کسب اعتماد این پزشک سرشناس که خدمات شایسته‌ای در ارائه کمک‌های مردمی و مومنانه داشته، موفق به دریافت اطلاعات بانکی او شده سپس اقدام به سرقت از حسابش کرده است.

وی درباره سیم کارت شاد نیز گفت: با توجه به بازگشایی مدارس، کلاهبرداران این بار به سراغ دانش‌آموزان و والدین آن‌ها آمده و با ارائه طرحی با عنوان سیم کارت شاد سعی دارند تا از این گروه از افراد کلاهبرداری کنند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان اضافه کرد: بنابراین کلاهبرداران با حضور در حاشیه مدارس یا ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و همچنین فعالیت در فضای مجازی سعی دارند به اهداف شوم خود دست یابند.

سرهنگ مهرآذین با بیان اینکه متخلفان از ۲ شیوه برای کلاهبرداری بهره می‌گیرند توضیح داد: کلاهبرداران از افراد می‌خواهند اطلاعات محرمانه خود از جمله مشخصات شناسنامه‌ای را برای آن‌ها ارسال کنند تا از این طریق بتوانند به حساب بانکی آن‌ها دسترسی یابند.

وی اضافه کرد: پس از موفق شدن در روش نخست، مجرمان با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت عابر بانک به بهانه تشخیص هویت حساب بانکی این افراد را خالی می‌کنند.

رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان همدان ادامه داد: اگر قرار باشد سیم کارت دانش‌آموزی یا دیگر خدمات رایگان برای این گروه از جامعه ارائه شود به طور حتم از طریق پُرتال رسمی اُپراتور و یا وزارت‌خانه‌ها مربوطه اقدام می‌شود بنابراین مردم نباید به این پیامک‌ها و لینک‌ها اعتماد کنند.

سرهنگ مهرآذین ادامه داد: پلیس پیشگیری درصدد شناسایی و دستگیری افراد متخلف و کلاهبردار بوده و در این راستا افرادی را نیز دستگیر کرده است در عین حال با هرکسی که به هر طریق این افراد را در رسیدن به اهداف شوم کمک کنند برخورد جدی می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار