دبیر اجرایی نخستین رویداد «پیشگام» با بیان اینکه این رویداد فرآیند یک هفته‌ای دارد و از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: ۱۱۰ نفر در ثبت نام اولیه رویداد ثبت نام کردند و ۷۵ نفر از جوانان استان برای شرکت در آن پذیرفته شدند همچنین ۱۵ مربی در کنار شرکت کنندگان خواهند بود.
کد خبر: ۸۹۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 09 September 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری نخستین رویداد «پیشگام» از ۲۰ شهریورماه در همدان خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام هادی نظیری بیان کرد: در برگزاری رویداد «پیشگام» به دنبال این هستیم که از نگاه کارشناسان، مخاطبان و توده‌های فکور فضای جامعه اهم آسیب‌ها و چالش‌هایی که در استان داریم را شناسایی و به مسئله تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تبلیغات اسلامی به دنبال این است که آنچه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری درصدد تحقق آن در فضای جامعه اسلامی بودند را محقق کند، افزود: این اندیشه صحیح و ناب باید در فضای جامعه به عنوان اندیشه اسلام تبیین شود.

نظیری با بیان اینکه باید مقدمات پیاده‌سازی این اندیشه در بستر جامعه ایجاد شود، ادامه داد: امام خمینی (ره) با یک نقشه این نهضت عظیم را آغاز کرد و به دنبال رسیدن به یک نقطه مقصود و مأموریتی مبتنی بر اندیشه اسلام حقیقی و راستین و ناب بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: نگاه امام (ره) و مقام معظم رهبری در تبلیغات لازمه تحقق اندیشه اسلام ناب در بستر جامعه دستیابی به جامعه اسلامی بوده و این تحقق عمل جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه اندیشه اسلام برای تحقق تمدن اسلامی است و برای تحقق این امر باید در گام اول جامعه الگو و نمونه بسازیم، گفت: این الگوی پیشرفته و همه جانبه‌نگر از جامعه‌ای است که در آن هم سعادت اخروی انسان‌ها و هم بستر حیات اجتماعی آن‌ها مناسب است.

نظیری با اشاره اینکه در مسیر ساخت جامعه اسلامی با چالش‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، قضایی و... مواجه هستیم، افزود: برای اینکه چالش‌ها را تحلیل کنیم، باید موانع را واکاوی کنیم و بفهمیم نقطه کانونی که موجب ایجاد چالش شده است، چیست؟ به عبارت دیگر باید مسئله‌یابی کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: در اندیشه لیبرال برای حل مسئله به راهکار‌هایی روی می‌آوریم که مبانی اندیشه اسلام ناب را زیر سوال می‌برد و این مبتنی بر نظام ارزش‌های اسلام و انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه برای حل مسئله بهترین، معقول‌ترین و مرتبط‌ترین راه این است که نظام ارزش‌های اسلامی را تبیین کنیم، گفت: این رویداد گام مؤثر در شناخت چالش‌ها و پیدا کردن راهکار‌های مناسب بوده و ظرفیت خوبی برای مسئولان استان برای شناسایی ظرفیت جوانان فعال و دغدغه‌مند است که می‌توانند بهترین بازوان متولیان برای حل مسائل استان باشند.

نظیری با اشاره به اینکه جمعی از جوانان فکور در استان با کمک جوانان دغدغه‌مند خارج از استان این رویداد را طراحی کرده‌اند، اظهار کرد: نگاه ما به معضلات باید نگاه مسئله شناسانه باشد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد توان و انرژی را باید صرف شناخت مسئله کنیم، گفت: پس از آن پیدا کردن راه حل آسان است و این قضیه در نظام مسئولان یک حلقه مفقوده است.

دبیر اجرایی نخستین رویداد «پیشگام» با بیان اینکه این رویداد فرآیند یک هفته‌ای دارد و از ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: ۱۱۰ نفر در ثبت نام اولیه رویداد ثبت نام کردند و ۷۵ نفر از جوانان استان برای شرکت در آن پذیرفته شدند همچنین ۱۵ مربی در کنار شرکت کنندگان خواهند بود.

محمدرضا قلی‌زاده با بیان اینکه اگر دغدغه‌ای عمومی شود راه حلی برای آن یافت می‌شود، خاطرنشان کرد: تجربه ۴۰ ساله انقلاب ثابت کرده است، مردم در هر عرصه‌ای ورود کرده اند سریع‌تر از سد مشکلات عبور کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه این رویداد شروع یک حرکت و خیزش در استان است، اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد «پیشگام» در استان همدان تمرکززدایی و کشف ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان‌ها است.

قلی‌زاده با بیان اینکه جوانان نخبه می‌توانند پیشگامی این حرکت را بر عهده بگیرند، ادامه داد: این امر به مقدماتی نیاز دارد و ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و باید ظرفیت‌های مستعد را کشف کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار