دکتر محمد خیراندیش با بیان اینکه حداکثر حضور دانش‌آموزان در هر کلاس ۳۵ دقیقه است، اظهار داشت: همه دانشآموزان موظف به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی هستند.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰ 08 September 2020
رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: دانش‌آموزان دارای علائم تنفسی و سرماخوردگی از رفتن به مدرسه اجتناب کنند.

به گزارش تسنیم، خیراندیش اظهار داشت: با توجه به بازگشایی مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری، دانش آموزان مبتلا به بیماری‌های زمین‌های، نقص ایمنی، مبتلا به سرطان، بیماران پیوندی و دیابتی به مدرسه نروند. این دسته از افراد بیش از دیگران در معرض ابتلا به کرونا و عوارض سخت آن هستند.

وی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی کاملی برای مراقبت از سلامت دانش آموزان در مدارس تعیین و ابلاغ شده است، افزود: دانش آموزان باید زندگی در شرایط کرونایی را یاد بگیرند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اینکه درمناطق قرمز استان آموزش‌های درسی به صورت مجازی است، گفت: در شهرستان‌های زرد دانش‌آموزان به‌صورت یک روز درمیان و در مناطق سفید هر روز به مدرسه می‌روند.

خیراندیش با بیان اینکه حداکثر حضور دانش‌آموزان در هر کلاس ۳۵ دقیقه است، اظهار داشت: همه دانشآموزان موظف به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی هستند.

وی افزود: واحد تغذیه و بوفه و آبخوری مدارس تعطیل است و دانش آموزان باید به صورت شخصی تغذیه و بطری آب به همراه داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: درب و پنجره کلاس‌ها باید باز باشد تا جریان هوا در گردش باشد و دانش‌آموزان نیز با رعایت فاصله استاندارد از یکدیگر قرار بگیرند.

خیراندیش با بیان اینکه در فصل پاییز و سرما شیوع انواع سرماخوردگی و آنفلوانزا بیشتر می‌شود، از خانواده‌ها خواست دانش آموزان مبتلا به سرماخوردگی را به مدرسه نفرستند.

وی از نظارت بازرسان بهداشت در مدارس سطح شهر خبر داد و اظهار داشت: وضعیت بهداشت و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی در تمامی مدارس کنترل می‌شود. نیرو‌های خدماتی هر مدرسه موظف‌اند روزانه سه مرتبه سطح کلاس‌ها و فضای مدرسه را گندزدایی و ضدعفونی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار