رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در این مراسم باقدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت همدان و کمیته پیشکسوتان هیئت کوهنوردی همدان به دلیل ایجاد این موزه اظهار داشت: همدان پایتخت کوهنوردی ایران است.
کد خبر: ۸۹۶۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 08 September 2020
با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی، موزه کوهنوردی استان همدان افتتاح شد.

به گزارش تسنیم، آیین افتتاحیه موزه کوهنوردی همدان ظهر دوشنبه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی و جمعی از اهالی کوهنوردی استان در طبقه همکف سالن سنگنوردی زنده‌یاد فرهاد میرزاجانی برگزار شد.

رئیس هیئت کوهنوردی و صعود‌های ورزشی در این مراسم باقدردانی از اداره کل ورزش و جوانان استان، هیئت همدان و کمیته پیشکسوتان هیئت کوهنوردی همدان به دلیل ایجاد این موزه اظهار داشت: همدان پایتخت کوهنوردی ایران است.

رضا زارعی افزود: اگر چه همدان قله بالای ۴ هزار متر ندارد، اما تاریخ کوهنوردی در همدان بیش از ۱۰۰ سال است.

وی با بیان این که کوهنوردان همدانی در کشور و جهان درخشیده‌اند گفت: این درخشش در دهه ۶۰ در علم کوه بی‌نظیر بود.

رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی با اشاره به نخستین فاتحان ایرانی اورست ایرانی بودند تاکید کرد: محمود اجل پدر کوهنوردی فنی ایران نیز همدانی بود.

زارعی با اشاره به این که مساحت موزه کوهنوردی همدان کوچک است تصریح کرد: از مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان درخواست دارم بعد از گسترش موزه با اهدای برخی دیگر از اشیا فضای بزرگتری را در اختیار آن قرار دهند.
 

فعالیت‌های ورزشی گذشته مستندسازی می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز با قدردانی از هیئت کوهنوردی و پیشکسوتان کوهنوردی همدان به خاطر ایجاد این موزه اظهار داشت: امروز موزه‌ای را افتتاح می‌کنیم که مهم‌ترین اثر آن ماندگاری و زنده نگه‌داشتن تاریخ و اسناد ۱۰۰ سال کوهنوردی مدرن همدان است.

محسن جهانشیر افزود: اداره کل ورزش و جوانان استان همدان فعالیتی را برای مستندسازی فعالیت‌های گذشته ورزش همدان آغاز کرده است.

وی با گرامیداشت یاد درگذشتگان کوهنوردی همدان از جمله میرزاجانی تاکید کرد: این موزه با تلاش پیشکسوتان کوهنوردی همدان تاسیس شد.

به گزارش تسنیم پیشینه ورزش کوهنوردی و سنگنوردی همدان نزدیک به یک قرن است و در این موزه گوشته‌ای از تاریخ و پیشینه سنگنوردی همدان به نمایش درآمده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار