حسین عسگری مطرح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقاء و آموزش صحیح تربیتی فرزندان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال در حوزه پیشگیری‌های رشدمدار را در دستور کار خود قرار داده است.
کد خبر: ۸۹۶۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷ 06 September 2020
مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اعلام کرد: برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال در حوزه پیشگیری‌های رشدمدار در استان همدان در شهریورماه امسال برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، عسگری بیان کرد: آموزش‌های به موقع مهارت‌های تربیت فرزند به خانواده‌ها می‌تواند نقش بزرگی در زندگی آن‌ها ایفا کند و در آینده آن‌ها تأثیر بسزایی دارد چراکه ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به نبود دانش کافی و اجتماعی نکردن بچه‌ها از سوی والدین بازمی‌گردد.

وی اضافه کرد: آموزش مهارت‌هایی مانند مراقبت از خود، مقابله با شرایط پرخطر و افزایش توانایی‌هایی روانی و اجتماعی به کودکان ۷ تا ۱۲ سال از اهمیت زیادی برخوردار است چراکه می‌تواند زمینه مواجهه با کشمکش‌های زندگی و مقابله با آسیب‌ها را در آن‌ها افزایش داده و از بروز آسیب‌های اجتماعی آینده پیشگیری کند.

عسگری مطرح کرد: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با هدف ارتقاء و آموزش صحیح تربیتی فرزندان، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برگزاری کارگاه‌های مجازی مهارت تربیت فرزند ویژه والدین دارای فرزندان ۷ تا ۱۲ سال در حوزه پیشگیری‌های رشدمدار را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به شیوع کروناویروس و عدم امکان برگزاری دوره‌های حضوری برای والدین دوره‌های آموزشی مجازی مهارت‌های ترمیمی توسط مدرسان آموزش دیده برای والدین کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود تا با بهره‌گیری از این کارگاه‌ها فرآیند اقدامات ترمیمی و اصلاح‌گر کودکان در معرض خطر فراهم شود.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اضافه کرد: کارگاه‌های فوق به صورت مجازی در شهریورماه امسال برگزار خواهد شد و برگزاری چنین کارگاه‌هایی مهارت تربیت فرزند توسط والدین را افزایش داده و موجب حمایت همه جانبه از کودکان و نوجوانان و از بین بردن عوامل خطر پیرامون کودکان می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری رشدمدار یکی از اشکال پیشگیری‌های غیرکیفری و از نوع پیشگیری‌های اجتماعی بوده و به دنبال بهبود پایدار توانایی‌های اجتماعی اطفالی است که خطر گرایش آن‌ها به دنیای بزهکاری زیاد است.

به گزارش روابط عمومی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان، عسگری یادآور شد: امیدواریم ارتقاء مهارت‌های تربیتی والدین بتواند موجبات احیاء شرایط تربیتی و تکامل فردی، اجتماعی و اخلاقی کودکان را فراهم آورد، از این رو دوره ۲۳ مهارت تربیتی کمک خواهد کرد توانمندی فرد بالندگی پیدا کرده و کودکان مسئولیت‌پذیر و به خانواده و اجتماع متعهدتر شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار