محمد کاظم زاده ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی نیز به محلی برای عرضه مواد غیربهداشتی تبدیل شده و افرادی با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 24 August 2020
مدیرنظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: با توجه به استفاده از لوازم آرایشی قاچاق، غیربهداشتی و فاسد در برخی آرایشگاه‌های زنانه، تشدید بازرسی به منظور برخورد با این قبیل تخلف‌ها آغاز شده است.

به گزارش ایرنا،دکتر کاظم‌زاده اظهار داشت: نظارت معاونت غذا و دارو بر نحوه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح بازار موجب کاهش اقلام غیربهداشتی در سطح عرضه شده، مگر اینکه افرادی به صورت زیرزمینی یا در پستوی مغازه و محلی مخفی اقدام به عرضه لوازم آرایشی بهداشتی بدون مجوز کنند که این افراد هم بسیار کم و محدود هستند.

وی اضافه کرد: دیده می‌شود گاهی، تشدید نظارت‌ها بر نحوه عرضه محصولات آرایشی و بهداشتی در سطح بازار موجب هدایت لوازم قاچاق و تاریخ مصرف گذشته به سمت آرایشگاه‌های زنانه شده و این به دلیل بی‌توجهی مراجعه کننده به نوع لوازم آرایشی مصرفی است.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مراجعه کنندگان به آرایشگاه‌های زنانه خواست هنگام استفاده از رنگ مو، کرم و دیگر اقلام آرایشی در آرایشگاه زنانه، از آرایشگر درباره کیفیت مواد مصرفی، تاریخ تولید و انقضا و مجوز دار بودن آن سوال کنند.

کاظم زاده ادامه داد: در حال حاضر فضای مجازی نیز به محلی برای عرضه مواد غیربهداشتی تبدیل شده و افرادی با راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌هایی در شبکه‌های اجتماعی اقدام به عرضه محصولات بهداشتی و آرایشی بدون مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می‌کنند.

وی افزود: افراد متخلف با تبلیغات دروغین و عرضه محصول با قیمت‌هایی پایین‌تر از بازار به علت ورود از مبادی غیررسمی، اقدام به فروش محصول به صورت اینترنتی کرده و با استفاده از پُست، برای افراد ارسال می‌کنند.

مدیر نظارت بر غذا و محصولات آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، مداخله در امور درمانی در مکان‌هایی همچون آرایشگاه را تخلف دانست و اضافه کرد: استفاده از دستگاه‌های زیبایی کاری تخصصی بوده و باید توسط پزشک صورت گیرد.

دکتر کاظم زاده افزود: فضای مجازی کانونی برای مداخله افراد غیرمتخصص در امور درمانی و تبلیغ درمان مواردی همچون چاقی، لاغری، افزایش قد، فروش دارو‌های تقلبی و مکمل‌های بدون مجوز شده است بنابراین مردم باید بدانند خرید هرگونه دارو و مکمل باید تنها از داروخانه‌ها صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار