نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه اقدامات شهرداری در سال‌های گذشته به‌ویژه امسال سبب ایجاد امید به آینده برای مردم ساکن در مناطق کم‌برخوردار شده است، افزود: گزارشات ارائه‌شده امیدبخش است و نشان‌دهنده این است که مردم به آینده امید بیشتری بسته‌اند.
کد خبر: ۸۹۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 22 August 2020
آئین افتتاح همزمان ۹ پروژه عمرانی به مبلغ ۱۴۵ میلیارد ریال و یک مورد کلنگ‌زنی در سطح شهرداری منطقه ۴ انجام شد.

به گزارش تابناک همدان؛ این مراسم با حضور نماینده، ولی فقیه در استان همدان، فرماندار و شهردار همدان، رئیس و اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان در محل افتتاح بوستان مهربان برگزار شد.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه اقدامات شهرداری در سال‌های گذشته به‌ویژه امسال سبب ایجاد امید به آینده برای مردم ساکن در مناطق کم‌برخوردار شده است، افزود: گزارشات ارائه‌شده امیدبخش است و نشان‌دهنده این است که مردم به آینده امید بیشتری بسته‌اند.

حجت‌السلام والمسلمین حبیب‌ا... شعبانی در این مراسم خاطرنشان کرد: با اقداماتی که شهرداری در مباحث مختلف شهری انجام داده است نوعی نشاط در اهالی مناطق مختلف به‌ویژه در حاشیه شهر ایجاد شده است و امیدواریم در چارچوب قانون تمهیداتی ایجاد شود که بودجه پروژه‌های عمرانی به‌منظور توسعه متوازن مناطق کم‌برخوردار اضافه شود و در آینده شرایطی پیش بیاید که همه از وجود عدالت واقعی حرف بزنیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت پارک‌ها اگر قرار است انجام شود در مناطق محروم باشد، افزود: شاد کردن دل مردم به‌ویژه این بچه‌ها، برای شما مسئولان باقیات و صالحات خواهد داشت پس تا امکان دارد به مناطق کم‌برخوردار توجه بیشتری داشته باشید.

فرماندار همدان نیز ضمن گرامیداشت آغاز هفته دولت و تشکر از مدیریت شهری و شورای شهر خاطرنشان کرد: در شهر همدان اعتبار پروژه‌های افتتاح شده و یا درحال افتتاح در هفته دولت ۱۲۰ میلیارد تومان است.

حسین افشاری در ادامه با بیان اینکه برنامه اصلی مدیریت شهرستان توجه ویژه به مناطق کم‌برخوردار است، تصریح کرد: این اقدامات به کاهش فاصله طبقاتی در جامعه منجر خواهد شد که ایجاد پارک آمادای و پارک علم و فناوری از مصادیق این طرح‌ها به‌شمار می‌رود.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در آئین افتتاح بوستان مهربان و پروژه‌های عمرانی دیگر، ضمن اشاره به اینکه سیاست کلان و مهم شورای پنجم، توزیع عادلانه امکانات و پروژه‌ها و توجه به مناطق کم‌برخوردار است، افزود: با پیش‌بینی بودجه معین شده، تا حدودی به این هدف ارزشمند دست یافته‌ایم.

کامران گردان در ادامه کار‌های شهرداری منطقه ۴ در چند وقت اخیر را بزرگ تلقی کرد و افزود: پیگیری‌های اکبر کاووسی و کمیسیون‌های سرمایه‌گذاری و کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا در نیل به اهداف پیش‌بینی شده بسیار مؤثر بوده است.

وی با اشاره به اینکه بحث آسفالت معابر و همچنین بازگشایی معابر رضایتمندی زیادی از طرف شهروندان ایجاد شده است، افزود: خوشبختانه مردم برای داشتن شهری زیبا و بهره‌مندی از خدمات مناسب و در شأن، همکاری بسیار مناسبی داشته‌اند و این شایسته قدردانی است.

گردان با بیان اینکه یکی از زیرساخت‌های اصلی برای توسعه شهر و جذب گردشگر ساخت پارک‌ها و ایجاد امنیت است، افزود: خوشبختانه در این ۲ فاکتور هم در شرایط خوبی قرار داریم.

وی در پایان سخنانش کمک به این منطقه را در قالب متمم بودجه امکان‌پذیر دانست و افزود: با وجود اینکه منطقه ۴ کم‌درآمد است، ولی تحقق بودجه بالایی را در ماه‌های ابتدایی سال داشته است.

شهردار همدان نیز در این مراسم سیاست اصلی مدیریت شهری و اعضای شورا را رشد متوازن در همه حوزه‌ها دانست و افزود: سعی بر این است که توجه ویژه‌ای به مناطق حاشیه شهر داشته باشیم و با این برنامه سبب ایجاد رفاه و رضایت‌خاطر در این مناطق شویم.

عباس صوفی بار دیگر پروژه‌های عمرانی شهرداری را به ۳ طبقه کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم کرد و افزود: پروژه آسفالت معابر، افزایش سرانه فضای سبز، هدایت آب‌های سطحی و پوشش رودخانه با وجود اعتبارات کم به شکل خوبی انجام شده است و این مسأله نتیجه زحمات افراد مختلف در بخش‌های مختلف و همکاری مناسب واحد‌های مختلف خدمات‌رسان است.

وی افزود: بیشتر معابر اصلی و فرعی آسفالت‌شده است و عملیات اجرایی پارک‌های فرامنطقه‌ای از قبیل پارک ۲۵۰ هکتاری اکباتان، پارک ۱۰۰ هکتاری ولایت و همچنین پارک ۶ هکتاری در این منطقه در کنار ارضی نیروی انتظامی به‌جد درحال انجام است.

صوفی با اشاره به اینکه رضایت مردم و بالا رفتن کیفیت زندگی آنان هدف اصلی مدیریت شهری است، خاطرنشان کرد: ۲۰ زمین ورزشی با هدف تقویت مباحث ورزشی در محلات و همچنین ایجاد روحیه نشاط ایجاد شده است که کوی ولیعصر، حصار شهید مطهری، حصار اسلامشهر از مصادیق آنان است.

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان نیز در این مراسم گفت: ۲۰۰ معبر خاکی و معیوب را در ۵ ماهه نخست سال انجام داده‌ایم که شامل آسفالت ۹۰ درصد معابر خاکی در سطح منطقه است.

مجید یوسفی‌نوید ادامه داد: اجرای آسفالت‌ریزی به‌گونه‌ای بوده که در روز‌های آخر مردادماه کل بودجه سال ۹۹ را تمام کرده‌ایم و تا جایی‌که توانسته‌ایم کوچه‌های خاکی را آسفالت کرده‌ایم و قرار است جشن اتمام آسفالت کوچه‌های خاکی را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ پارک بازسازی و ساخته شد که بوستان مهربان نیز یکی از آنهاست، گفت: امسال بازسازی پارک‌ها تمام می‌شود و علاوه‌بر این ۴ سرویس بهداشتی در دست بازسازی بوده و به اتمام رسیده و قرار است ۱۲ سرویس بهداشتی دیگر نیز در منطقه ۴ و در بلوار آیت‌ا... نجفی و پارک‌های مهم ساخته شود.

این مسئول با اشاره به چمن مصنوعی زمین ورزشی بوستان مهربان افزود: این پنجمین چمن مصنوعی است که در این منطقه اجرا شده و هیچ منطقه‌ای به این تعداد چمن مصنوعی ندارد.

یوسفی‌نوید با اشاره به اینکه چندین معبر بازگشایی شده است، اظهار کرد: پروژه‌هایی که اکنون به بهره‌برداری می‌رسد شامل بوستان مهربان در مساحت ۱۱ هزار مترمربع با ۵۰ میلیارد ریال اعتبار، لوله‌گذاری کوی ولیعصر (عج) به طول هزار و ۳۵۰ متر و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، پیاده‌روسازی کوی الوند هزار و ۶۰۰ مترمربع و ۳ میلیارد ریال اعتبار، اجرای ۲۲ هزار تن آسفالت‌ریزی با اعتبار ۱۳۲ میلیارد ریال، پوشش رودخانه ۵۰۰ متری با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، پارک جیبی جانبازان به وسعت ۴۵۰ مترمربع و اعتبار یک میلیارد ریال، میدان معلم ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع با اعتبار ۵ میلیارد ریال، پیاده‌روسازی بلوار ارتش به طول هزار و ۴۰۰ مترمربع و اعتبار ۶ میلیارد ریال، ساختمان راهنمای گردشگری در مساحت ۱۶۰ مترمربع و اعتبار ۱۱ میلیارد ریال و پیاده‌سازی ایستگاه دوم کوی ولیعصر (عج) به طول ۲ هزار مترمربع و اعتبار ۴ میلیارد ریال است.

وی عنوان کرد: سعی کردیم با کمترین هزینه بهترین نتیجه را بگیریم که تمام تلاش و توان خود را به‌کار گرفته‌ایم که این پروژه‌ها را انجام دهیم و ۲ اولویت مهم در منطقه داشتیم که آن هم آسفالت‌ریزی و ایجاد پارک محله‌ای بود که در بیشتر محلات پارک درحال انجام است، در اسلامشهر ۲ پارک و در کوی ولیعصر (عج) چند پارک و یک پارک با وسعت ۱۱ هزار مترمربع اجرا شده است و به‌دنبال این هستیم در هر محله یک پارک داشته باشیم.

یوسفی‌نوید اظهار کرد: بزرگ‌ترین پارک منطقه‌ای در تپه آمادای آغاز شده است و ۸۰ هکتار مساحت آن است که تملک قسمتی از آن انجام شده است.

در پایان این مراسم از دست‌اندرکاران پروژه‌های منطقه ۴ شهرداری همدان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار