آیت الله حبیب الله شعبانی هدف و فلسفه اصلی دانشگاه‌ها را توسعه علمی کشور برشمرد و گفت: جلسات هیئت امنا بیشتر به مسائل مالی می‌پردازد در حالی که باید به مسائل اصلی دانشگاه همچون بالا بردن قدرت علمی دانشجویان و مسئولان دانشگاه پرداخت.
کد خبر: ۸۸۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 20 August 2020
امام جمعه همدان گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید با راه اندازی یک کارگروهی یا فعالیت اقتصادی بین علم و صنعت پیوند محکم ایجاد کنند.

به گزارش مهر،حبیب الله شعبانی در جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد همدان بر لزوم ایجاد منابع پایدار برای این دانشگاه تاکید کرد.

وی هدف و فلسفه اصلی دانشگاه‌ها را توسعه علمی کشور برشمرد و گفت: جلسات هیئت امنا بیشتر به مسائل مالی می‌پردازد در حالی که باید به مسائل اصلی دانشگاه همچون بالا بردن قدرت علمی دانشجویان و مسئولان دانشگاه پرداخت.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مسائل مالی با فلسفه اصلی دانشگاه سازگار نیست، گفت: مسئولان دانشگاه‌ها باید با راه اندازی یک کارگروهی یا فعالیت اقتصادی بین علم و صنعت پیوند ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته با کمبود بودجه در دانشگاه مواجه بوده‌ایم و روند جمعیتی و حضور دانشجو در دانشگاه آزاد نیز آماری کاهشی داشته است، گفت: توجه به منابع پایدار امری ضروری است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مدیریت همراه با منابع متغیر با سختی‌هایی همراه است، گفت: برخی دانش‌آموزان به این نتیجه رسیده‌اند که از راه دانشگاه نمی‌توانند به درآمد برسند به همین دلیل میزان حضور دانشجو در دانشگاه قابل پیش‌بینی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه باید با ایجاد منابعی پایدار که هم به دانشگاه مرتبط باشد و هم فارغ‌التحصیلان بتوانند در آن سهیم شوند، در جهت مدیریت بهتر و دریافت نتیجه مؤثر گام بردارد، گفت: نگاه جامعه به دانشگاه آزاد، نیازمند بازسازی است.

امام جمعه همدان گفت: اگر نگاه جوانان به دانشگاه آزاد به همین روال باشد جذب دانشجو سخت خواهد شد و این دانشگاه در اولویت دانش آموزان قرار نخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید محصولات و تربیت شدگان خود را به جامعه معرفی کند، گفت: جلسات هیئت امنا نباید به مسائل مالی منحصر باشد بلکه باید به مسائل علمی و فرهنگی و تقویت و رشد جایگاه علمی دانشگاه پرداخته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار