کد خبر: ۸۸۷۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 14 August 2020
چطور درایام کرونایی با رعایت بهداشت و نکات ایمنی سفر کنیم؟

قبل از اینکه بحث خود رو در مورد کاهش انتقال ویروس کرونا در موقع سفر شروع کنیم خواهش ما از شما کاربران و دنبال کنندگان مطالب سایت گردشگری تریپ یار این هست که در صورت امکان از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنید، ولی چنانچه سفرضروری در پیش دارید با رعایت نکات بهداشتی زیر ازابتلا به ویروس کرونا و انتقال آن به دیگران خودداری کنید.

رعایت نکات بهداشتی موقع سفر در ایام کرونایی

در حالیکه با همه‌گیری ویروس کرونا، مردم در سراسر جهان از بودن در جمع و یا مسافرت با هواپیما بسیار نگران شده‌اند، متخصصان بهداشت اکنون توضیح می‌دهند که چطور می‌توان با هواپیما مسافرت ایمن کرد و به ویروس کرونا مبتلا نشد.

به گزارش نیویورک تایمز؛ دکتر تیرنو، استاد میکروبیولوژی و آسیب‌شناسی دانشگاه نیویورک، در مورد استفاده از ماسک می‌گوید: در مکان‌هایی که احتمال ابتلا به بیماری زیاد است، افراد باید از ماسک N۹۵ استفاده کنند. این ماسک ۹۵ درصد از ذرات بسیار ریز را فیلتر می‌کند.

«فقط به این فکر کنید که دستان شما در ۲۴ ساعت گذشته چه چیز‌هایی را لمس کرده است. حالا به تمام دست‌هایی که صندلی‌های هواپیما و سگک‌های کمربند ایمنی را لمس کرده‌اند، فکر کنید. تصور کنید که چند بار در روز صورت خود را لمس می‌کنید یا چشمان خود را می‌مالید.» دکتر تیرنو می‌گوید: کثیف‌ترین عضو بدن شما، انگشتان دست شماست.

طبق اعلام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، شستن دست‌ها می‌تواند خطر ابتلا به عفونت‌های تنفسی را ۱۶ درصد کاهش دهد. اگر صابون و آب در دسترس نباشد، ضدعفونی‌کننده‌های با بیش از ۶۰ درصد الکل را باید استفاده کرد.

یک نکته: دکتر تیرنو می‌گوید: اطمینان حاصل کنید که ضدعفونی‌کننده روی دست شما خشک شده است. در غیر این صورت دست شما مکانی برای رشد میکروب‌ها خواهد بود. برخی از افراد از دستمال مرطوب برای پاک کردن صندلی‌ها، میز‌های سینی، دستگیره‌های دستشویی و حتی دریچه‌های هوا استفاده می‌کنند. اما این کار به هیچ وجه درست نیست.

دکتر تیرنو تاکید می‌کند:غذا را از ظرف اصلی خارج نکنید و روی میز قرار ندهید. فراموش نکنید که خدمه پرواز مدت زمان محدودی برای تمیز کردن کابین قبل از ورود مسافران پرواز بعدی دارند. ورق‌های کاغذی را روی میز‌های سینی قرار دهید تا لپ تاپ یا سایر وسایل با سطح آن تماس نداشته باشند. وی پیشنهاد کرد که هنگام باز و بسته کردن درب دستشویی هواپیما از یک حوله کاغذی استفاده کنید.

هرچه سیستم ایمنی بدن شما سالم‌تر باشد، احتمال ابتلا به بیماری کمتر می‌شود. دکتر تیرنو می‌گوید: شب‌ها شش تا هشت ساعت بخوابید. استرس را با ورزش از خود دور کنید و تا می‌توانید میوه و سبزیجات بخورید.


چگونه می‌توانیم از غلبه کردن ویروس‌ها به ویژه در سفر جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که راه انتقال این ویروس از طریق ترشحات تنفسی، تماس مستقیم، لمس سطح آلوده به ویروس و تماس با اعضای مخاطی بدن مانند چشم، بینی و دهان است در زیر به راهکار‌هایی اشاره می‌کنیم که با رعایت کردن آن‌ها تا حد زیادی می‌توانیم نه تنها جلوی ورود ویروس‌کرونا بلکه اکثر ویروس‌های محیطی را به بدنمان بگیریم:

شستن دست‌ها

یکی از ابتدایی‌ترین راه‌های جلوگیری از ورود ویروس به بدنمان شستن مداوم دست‌ها به هنگام خوردن و آشامیدن است.

ماسک

بهتر است در مکان‌های عمومی که ازدحام جمعیت وجود دارد از ماسک استفاده کنید تا کمتر در معرض ویروس‌ها قرار بگیرید.

آب

اگر به مکانی سفر می‌کنید که دریا و ساحل دارد بهتر است برای اطمینان از شنا کردن در آب صرف نظر کنید، زیرا تنها حضور مردم در آب نشان‌دهنده‌ی پاک بودن آب نیست. از طرفی ممکن است آب آن منطقه دارای باکتری‌هایی باشد که تنها برای افراد بومی و ساکن همان منطقه مناسب است.

همچنین در آب‌های آزاد برای شستن مواد غذایی مانند میوه و سبزی خودداری کنید.

بهتر است در هنگام سفر آب معدنی را، آب شرب خود قرار دهید؛ و از نوشیدن آب‌هایی که منبع درست و مشخصی ندارند پرهیز کنید. لازم است بدانید نوشیدن مقدار آب کافی باعث دفع ویروس از بدن می‌شود پس نوشیدن آب را فراموش نکنید.

رعایت فاصله اجتماعی (فاصله امن):

همانطور که سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده ٬ رعایت فاصله دومتر از اشخاص دیگر به شدت درصد انتقال ویروس کرونا رو از شخص مبتلا به ویروس کرونا به شخص سالم پایین میاره برای همین این امر مهم را در تمام طول سفر خود رعایت کنید. 

رعایت بهداشت در استفاده از وسایل نقلیه عمومی

اگر برای سفر از وسایل نقلیه عمومی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما استفاده می‌کنید بهتر است از تماس زیاد دست‌ها با دسته‌های صندلی بپرهیزید. اما اگر عادت دارید که محیط صندلی و اطراف آن را مدام لمس کنید بهتر است مکان را با موادی، چون اسپری‌های ضدعفونی کننده تمیز کنید یا بعد از تماس با دسته‌های اتوبوس، مترو، قطار و هواپیما دست‌های خود را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنید.

انتخاب غذایی مطمئن

پیشنهاد می‌شود از رستوران و غذاخوری‌های دور افتاد از شهر برای صرف وعده غذایی پرهیز کنید و به جای آن از رستوران و غذا‌های هتل خود استفاده کنید. یا اگر برایتان مقدر است در سفر‌های داخلی از خانه غذایی همراه خود داشته باشید. همچنین برای اطمینان بیشتر بهتر است از غذا‌های بسته بندی که در ساخت آن‌ها کمترین دخالت دست وجود دارد استفاده کنید.

بهتر است در طول سفر کمی رژیم غذایی خود را تغییر بدهید و اگر رژیم خام خواری دارید به سمت غذا‌های گریل و خوب پخته شده روی بیاورید، زیرا سبزیجاتی مانند کاهو و پیاز و هویج و .. که از زمین برداشت می‌شوند اگر به خوبی شسته نشوند حامل انتقال میکروب هستند. همچنین بهتر است در طول سفر میوه‌ها را با پوست مصرف نکنید.

اگر به جایی سفر می‌کنید که دارای رژیم غذایی خاصی هستند و یا از غذا‌های دریایی و دامی متفاوتی استفاده می‌کنند پیشن‌ها می‌کنیم از غذا‌هایی استفاده کنید که قبلا مصرف کرده اید و مطمئن هستید بدنتان به آن‌ها واکنش خاصی نشان نمی‌دهد.

داشتن خواب کافی

شاید تا به حال شنیده باشید اگر بدنتان ضعیف نباشد حتی بیماری‌های سخت برایتان آسان می‌شود. یکی از فاکتو‌هایی که نفش مهم و اساسی در ضعیف شدن بدن دارد نداشتن خواب کافی است. پس اگر به مکان دورتری نسبت به محل زندگی خود سفر می‌کنید واختلاف ساعات زیاد باعث برهم زدن خواب شما می‌شود بهتر است به جای نوشیدن قهوه برای به دست آوردن انرژی لازم خواب و استراحت کافی داشته باشید.

تهیه بلیط سفر به صورت آنلاین

از آنجایی که هر چه قدر در مکان‌های عمومی و اجتماعات کمتر حضور داشته باشید احتمال سرایت ویروس به شما کمتر می‌باشد از این رو پیشنهاد میشود تا در محیط امن خانه از سایت‌های آنلاین خرید بلیط قطار و هواپیما خود را رزرو کنید.

به هنگام سفر چه چیزی در چمدان‌های خود داشته باشید؟

بهتر است به هنگام سفر برای در امان ماندن از ویروس‌ها موارد زیر را در چمدان خود بگنجانید:

ماسک - اسپری الکل- ژل شست و شو- دستمال کاغذی- تب سنج

کلام آخر

از تمامی کاربران و مسافران گرامی خواهش میکنیم که برای صحت و سلامتی خود و دیگران حتما موارد بالا رو با رعایت فاصله اجتماعی (فاصله امن) دومتر فاصله را از دیگران رعایت کنند تا خدایی نکرده به این ویروس مبتلا نشیم و عاملی برای انتقال ویروس کرونا به دیگران و اجتماعاتی که در مسیر سفرمان قرار دارند نشویم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار