امام جمعه همدان با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی آن را مایه تأسف و تأثر خواند و گفت: اینکه یک کشور اسلامی، اسرائیل کودک‌کش که ۷۰ سال بدترین جنایت‌ها علیه کشور‌های اسلامی مرتکب شده را به رسمیت شناخته مایه تأسف است.
کد خبر: ۸۸۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 14 August 2020
امام جمعه همدان با بیان اینکه سرنوشت رژیم صهیونیستی را جوان‌های مقاومت تعیین خواهند کرد، گفت: جریان مقاومت، ملت‌های آزاده و تمام کسانی که غیرت دینی دارند، اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم خواهند کرد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه همدان با بیان اینکه خداوند متعال به کسانی که اهل عمل صالح هستند بهشت را وعده کرده است اظهار کرد: اگر کسی ادعای مسلمان و شیعه بودن دارد، باید در عمل آن را نشان دهد.

وی با بیان اینکه خدا باید در زندگی مردم جاری و ساری شود، گفت: اگر ایمان واقعی باشد عمل صالح لازمه آن است، افرادی که حرف از خوبی‌ها می‌زنند، اما به آن عمل نمی‌کنند ایمان ندارند.

امام جمعه همدان با تأکید بر تفکر و اندیشه در خلقت آسمان‌ها و زمین و عظمت آن بیان کرد: اگر کسی دنبال خدا می‌گردد باید در عظمت هستی تدبیر کند، کسی که در فهم خدا مشکل دارد باید چشم خود را باز کند تا نعمت‌ها را به درستی درک کند.

وی با بیان اینکه هوای نفس و درگیری‌های ظاهری باعث شده از عظمت خلقت غافل بمانیم افزود: باید در عظمت و بزرگی خدا تفکر کنیم و او را اصل و اساس زندگی خود قرار دهیم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنانش با گریزی به وضعیت کرونا در استان گفت: به لطف خدا، همراهی مردم و مسوولان و ایثار کادر درمان شرایط در حال حاضر بهتر شده و از وضعیت قرمز خارج شده‌ایم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد وضعیت بهتر باید مردم همکاری لازم را داشته باشند و دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند اظهار کرد: استفاده از ماسک بازدارنده است، اما باید فاصله‌گذاری اجتماعی نیز به درستی رعایت شود.

دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است

امام جمعه همدان در ادامه سخنانش با اشاره به عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی آن را مایه تأسف و تأثر خواند و گفت: اینکه یک کشور اسلامی، اسرائیل کودک‌کش که ۷۰ سال بدترین جنایت‌ها علیه کشور‌های اسلامی مرتکب شده را به رسمیت شناخته مایه تأسف است.

وی با بیان اینکه وقوع انفجار در لبنان و اتفاقات عراق و کشور‌های منطقه نشان از آن دارد که دشمن برای تضعیف اراده مقاومت برنامه‌ریزی کرده است ادامه داد: هرچند به صورت رسمی عمدی بودن انفجار در لبنان اعلام نشده، اما برای دستیابی به سرنخ‌های این حادثه باید حوادث بعد از آن را ببینیم که چه کسانی درصدد سوءاستفاده از این اتفاق هستند و تضعیف حزب‌الله را دنبال می‌کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه جریان مقاومت، ملت‌های آزاده و تمام کسانی که غیرت دینی دارند این اقدام ناشایست امارات را محکوم خواهند کرد افزود: اسرائیل بداند سرنوشت آن توسط دولت‌هایی که به رسمیت‌اش می‌شناسند تعیین نخواهد شد بلکه سرنوشت این رژیم غاصب را جوانان مقاومت تعیین خواهند کرد و این دست و پا زدن‌ها نیز بی‌نتیجه است.

جریان تحریف در لبنان فعال شده است/ سرنخ‌های دخالت بیگانگان در انفجار بیروت

وی با هشدار بر اینکه جریان تحریف در لبنان فعال شده و سرنخ‌هایی از دخالت بیگانگان در انفجار اخیر وجود دارد اظهار کرد: دشمن از یک طرف خرابکاری می‌کند و از طرفی دیگری مقصر جلوه می‌دهد بنابراین ملت‌های منطقه باید نسبت به این دسیسه‌ها هوشیار باشند.

امام جمعه همدان افزود: کسانی که در لبنان درصدد تکیه به استکبار و آمریکا هستند باید سرنوشت مصدق و تکیه به آمریکا را بخوانند، زیرا کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ در ایران نتیجه اعتماد به این کشور استکباری بود.

وی با بیان اینکه هر کشور و یا فردی در طول تاریخ به آمریکا تکیه کرده است این کشور استکباری همچون دیواری بر روی آن خراب شده است اظهار کرد: باید از درس‌های تاریخ عبرت بگیریم.

شعبانی در ادامه با اشاره به شرایط خاص محرم امسال و لزوم رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری مراسم عزاداری تأکید کرد: برخورد عاطفی در این زمینه یک آسیب است به علاوه اینکه اسلام دین عقلانیت است و امام حسین (ع) خود را فدا کرد که مردم به عقلانیت دینی برسند.

هیئت‌های مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند

وی ضمن اینکه از مداحان خواست نسبت به رعایت وقت در مراسم دقت کنند گفت: طولانی شدن مراسم ممکن است سلامتی مردم را به خطر بیاندازد بنابراین باید نسبت به این موضوعات حساس بود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی بیشترین همکاری را با ستاد مقابله با کرونا داشته‌اند اظهار کرد: در ایام عزاداری محرم نیز همین همکاری و همراهی باید با قوت ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به «روز مباهله» آن را عید بزرگی برای شیعیان دانست و با بیان اینکه متأسفانه این روز مورد غفلت واقع شده است گفت: روز مباهله روز ولایت است.

شعبانی در پایان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تقدیر بابت زحمات کادر درمان اظهار کرد: وضعیت پارک‌های همدان به لحاظ حضور جمعیت مناسب نیست و باید مسئولان در این زمینه تدبیری بیاندیشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار