حمیدرضا الوند در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: بسیج در تمامی عرصه‌ها حضور چشمگیر و قابل ستایشی داشته و اکنون نیز که کشور با بحران شیوع کرونا ویروس درگیر است می‌تواند در کنار دولت و مردم قرار بگیرد تا این بحران نیز پشت سر گذاشته شود.
کد خبر: ۸۸۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳ 13 August 2020

با هدف استفاده از ظرفیت بسیج اقشار و بسیج جامعه پزشکی و در جهت پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های واگیر در مراکز تحت نظارت بهزیستی استان تفاهم نامه سه جانبه‌ای تنظیم و به امضاء رسید.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان این تفاهم نامه در راستای تامین سلامت عمومی جامعه در مقابله با بیماری‌های واگیر به وِیژه بیماری کووید ۱۹ در جامعه هدف بهزیستی که مستلزم همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها و نهاد‌ها می‌باشد بین اداره کل بهزیستی استان، سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و ستاد تخصصی اقشار ومتخصصین استان و با گرامیداشت شهید سلگی منعقد شد. 

حمیدرضا الوند در حاشیه انعقاد این تفاهم نامه گفت: بسیج در تمامی عرصه‌ها حضور چشمگیر و قابل ستایشی داشته و اکنون نیز که کشور با بحران شیوع کرونا ویروس درگیر است می‌تواند در کنار دولت و مردم قرار بگیرد تا این بحران نیز پشت سر گذاشته شود. 

مدیرکل بهزیستی استان ضمن تشریح وضعیت مراکز تحت نظارت و خدمات در حال ارائه آن‌ها گفت: در تمامی مراکز پروتکل‌های بهداشتی از جمله ضدعفونی و گندزادایی مراکز، کنترل وضعیت سلامتی مددجویان مقیم و مراقبین و بهیاران قبل از ورود به بخش‌ها کنترل می‌شود، اما با وجود این احتمال انتقال بیماری به دلیل حضور مراقبین در خارج از شیفت‌ها در محیط عادی زندگی و در بین مردم وجود دارد، لذا در صورت ابتلای هر یک از آن‌ها ضمن احتمال انتقالب بیماری به مراکز و خارج شدن خود مراقب از چرخه خدمات وجود دارد.

رئیس کمیته پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های واگیر بهزیستی استان افزود: علاوه بر موارد فوق ارجاعات مراکز قضایی و... نیز می‌تواند منجر به انتقال آلودگی به مراکز شود هرچند در تمامی مراکز بخش ویژه قرنطینه در نظر گرفته شده است. 
 
 
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بهزیستی، بسیج اقشار و بسیج جامعه پزشکی


حمیدرضا الوند گفت: با این وضعیت احتمال نیاز به مراقب جهت پوشش دهی شیفت‌ها و از سرگیری خدمات افزایش خواهد یافت پس معرفی نیرو‌های متخصص، مراقب و... داوطلب بسیج اقشار برای مدیرت خدمات مراقبتی و درمانی در مراکز تحت نظارت می‌تواند این وضعیت را پوشش دهد. 

فرمانده پایگاه مقاومت شهدای مدافع حرم بهزیستی استان خاطرنشان کرد: با پیش بینی وزارت بهداشت در مورد اوج گیری مجدد کرونا و همراه شدن آن در فصل پائیز با شیوع آنفولانزار کار سخت‌تر خواهد شد کما اینکه اکنون هم شاهد تغییر رفتار ویروس از علائم قبلی به سمت بی علامت شدن هستیم.

شایان ذکر است در این تفاهم نامه ضمن تاکید بر معرفی نیروی‌های انسانی جهادی داوطلب منتخب از اقشار مختلف نظیر گروه‌های جهادی دانشجویی، محلات، جامع پزشکی، جامع طلاب، بهیار، مراقب و ... جهت حضور و ارائه خدمات مراقبتی وبهداشتی و درمانی از سوی بسیج جامعه پزشکی، اداره کل بهزیستی استان نیز متعهد شده تا زمینه حضور این افراد در مراکز نگهداری و توانبخشی سالمندان، معلولین و بیماران روانی مزمن، مراکز ماده ۱۶، مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست در استان در شرایط ضروری و مورد نیاز را فراهم آورد. 

همچنین امکان بهره برداری بهزیستی از نقاهتگاه‌های موجود بسیج جامعه پزشکی در مواقع اضطراری به عنوان قرنطینه و استفاده از فضای فیزکی نقاهتگاه‌های تمامی شهرستان‌های استان در شرایط بحرانی نیز فراهم شده است.
 
انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بهزیستی، بسیج اقشار و بسیج جامعه پزشکی

در تفاهم نامه یاد شده اداره کل بهزیستی استان نیز ملکف شده تا آموزش نیرو‌های معرفی شده از سوی بسیج جامعه پزشکی، توجیه روسای بهزیستی شهرستان‌ها جهت آمادگی وبهره مندی از ظرفیت ایجاد شده، انجام تست‌های سلامت نیرو‌های معرفی شده و بیمه نمودن این نیرو‌ها در مدت زمان حضور آن‌ها در مراکز را انجام دهد. 

گفتنی است این تفاهم نامه به امضاء مدیرکل و فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای مدافع حرم بهزیستی استان، فرمانده بسیج اقشار سپاه انصارالحسین استان و مسئول بسیج جامعه پزشکی استان رسید.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار