دکتر منوچهر کرمی با تأکید بر اینکه برای ادامه روند مناسب و کاهش شیوع نیاز است که مردم فهیم همدان در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تداوم داشته باشند، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد شهروندان همدانی از ماسک استفاده می‌کنند که این امر نقش مهمی در کنترل و کاهش شیوع کرونا داشته است.
کد خبر: ۸۸۷۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ 13 August 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک نقش مهمی در قطع زنجیره کرونا دارند، گفت: مردم نباید به هیچ عنوان از ماسک N۹۵ استفاده کنند و ماسک‌های سه لایه استاندارد اثربخشی بالاتری دارند.

به گزارش ایسنا، دکتر کرمی در تشریح وضعیت استان همدان در ایام شیوع کروناویروس اظهار کرد: تعداد موارد قطعی ابتلا به کروناویروس در استان همدان به ۳۳۳۷ نفر رسیده و متأسفانه ۴۲۸ نفر نیز فوت کرده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روند ابتلا به بیماری کرونا کاهشی بوده و از پیک این بیماری عبور کرده ایم، افزود: وضعیت استان همدان نسبت به چند هفته گذشته بهبود یافته است، اما باید توجه داشته باشیم که هرگونه سهل انگاری و عادی انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی می‌تواند موجب شیوع موج جدید و خطرناکی از این بیماری شود.

کرمی با بیان اینکه در شرایط کاهشی باید برای جلوگیری از عادی انگاری و کنار گذاشتن پروتکل‌های بهداشتی مردم را بیش از پیش آگاه کنیم، ادامه داد: شهرستان‌های بهار و تویسرکان در وضعیت قرمز، همدان، ملایر و کبودراهنگ در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.

وی با تأکید بر اینکه برای ادامه روند مناسب و کاهش شیوع نیاز است که مردم فهیم همدان در استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچنان تداوم داشته باشند، اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد شهروندان همدانی از ماسک استفاده می‌کنند که این امر نقش مهمی در کنترل و کاهش شیوع کرونا داشته است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی ابن سینا با بیان اینکه فقط کادر درمان در شرایط خاص باید از ماسک N۹۵ استفاده کنند، اعلام کرد: مردم نباید به هیچ عنوان از ماسک N۹۵ استفاده کنند.

کرمی با بیان اینکه ماسک‌های سه لایه استاندارد اثربخشی بالاتری دارند، گفت: ماسک‌های تولید شده با مجوز سازمان صنعت، معدن و تجارت که در پایگاه‌های مشخص شده توزیع می‌شوند، برای استفاده توسط عموم مردم مناسب هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار