مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت روز خبرنگار، با بیان اینکه مصرف آب در همدان در نقطه سر به سر است، گفت: ظرفیت تولید آب در همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه است در حالیکه در روز‌های گذشته به ۱۹۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳ 10 August 2020
مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با حضور در دفتر ایسنا به مناسبت روز خبرنگار، با بیان اینکه مصرف آب در همدان در نقطه سر به سر است، گفت: ظرفیت تولید آب در همدان ۱۷۰۰ لیتر در ثانیه است در حالیکه در روز‌های گذشته به ۱۹۰۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

به گزارش ایسنا، سیدهادی حسینی بیدار با اشاره به اینکه شیوع کرونا، گرما و حضور مسافران باعث افزایش مصرف آب در همدان شده است، اظهار کرد: افزایش مصرف در پیک مصرف موجب شد تا نوساناتی در شبکه ایجاد شود که خوشبختانه با درایت همکاران شرکت آبفا حل شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اکثر شهر‌های استان همدان مشکل قطعی آب نداشته است، تصریح کرد: در چند روز گذشته با وجود افزایش مصرف آب در استان اکثر شهر‌های استان مشکل آب نداشتند در حالیکه همدان در روز‌های گذشته دچار بحران شده بود.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان افزود: در روز‌های گذشته کمبود آب داشتیم، اما قطعی در هیچ یک از نقاط استان رخ نداد و در حال حاضر به پایداری رسیدیم و اگر مردم همراهی کنند قطعی نخواهیم داشت.

حسینی بیدار با اشاره به افزایش جمعیت همدان، خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر با وجود افزایش جمعیت و افزایش مساکن مهر در همدان میزان تولید آب افزایش نداشته است در حالیکه در سال ۸۶، ۱۲۰۰ لیتر درثانیه از آب چاه‌ها برای شرب استفاده می‌شده، اما امروز چاهی وجود ندارد و فقط ۳۵۰ لیتر در ثانیه از چاه‌ها برای شرب استفاده می‌شود.

وی مدیریت فشار در شبکه یکی از اقدامات شاخص شرکت آب وفاضلاب استان همدان بوده است، اظهار کرد: برای نخستین بار در همدان هوشمندسازی شبکه صورت گرفت که توانسته مدیریت فشار داشته باشد و با عدالت محوری آب را بین مشترکین توزیع کند.

وی با اشاره به کاهش ۳۵۰ لیتری طی ۱۳ سال گذشته در همدان، تصریح کرد: در سال ۸۷ نزدیک به ۱۹۰۰ لیتر در ثانیه آب تولید می‌شد، اما امروز با وجود افزایش جمعیت تولید آب ۱۷۵۰ لیتر در ثانیه است در حالیکه باید تولید افزایش می‌یافت.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان همدان با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب در سد اکباتان، گفت: طی ۱۰ روز آینده ۱۰۰ لیتر به ظرفیت تصفیه خانه اکباتان اضافه خواهد شد و به ۵۰۰ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ظرفیت تصفیه خانه بهشتی ۱۰۰۰ لیتر در ثانیه است، افزود: تصفیه خانه عباس آباد با ۲۰۰ لیتر در ثانیه در مدار تولید قرار دارد که شش میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زلال ساز اخذ شده تا بتوانیم در فصول غیرضرور ۴۰۰ تا ۵۰۰ لیتر آب برداشت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تأکید بر اینکه در حال حاضر رضایتمندی مردم در روستا‌ها بیشتر شده است، یادآور شد: ایجاد تأسیسات شبکه فاضلاب پنج روستای استان همدان امسال با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان اجرایی و تا پایان سال وارد مداربهره برداری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب در ۱۰ روستای استان برنامه ریزی شده است، بیان کرد: شبکه فاضلاب کرفس، ده پیاز، صالح آباد، آبرومند، حسین آباد نظام در ملایر، سیمین، یلفان و ابرو در سال جاری اجرایی می‌شود که از این تعداد پنج روستا تا پایان امسال وارد مدار می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای آب شرب طرح‌های تنش و کوتاه مدت داریم، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان بابت بخش آب از کشور اعتبار اخذ کرده ایم و در حال حاضر در مهاجران، بهار و لالجین و همدان در حال انجام است.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم به روزی برسیم که هیچ روستایی با تانکر آبرسانی نشود، یادآور شد: امسال پنج مجتمع آبرسانی با ۴۷ میلیارد تومان وارد مدار بهره برداری خواهد شد و تلاش داریم در بخش فاضلاب در روستا‌ها هم قدم بزرگی برداریم.

حسینی بیدار با اشاره به اینکه جدیداً سبزآباد، نهران و باغچه به مدار شبکه آب روستایی وارد شدند، افزود: بیشترین آبرسانی در چند روستای فامنین است، اما در اکثر روستا‌های استان از آب شرب موجود در شبکه استفاده می‌شود مگر برخی از نقاطی که دچار مشکل شده باشد.

وی با بیان اینکه از ۱۰۸۳ روستای استان بیش از ۸۰۰ روستا تحت پوشش خدمات آب و فاضلاب استان قرار دارند، خاطرنشان کرد: هر کدام از روستا‌های استان که تمایل به دریافت خدمات شرکت آب و فاضلاب دارند، حاضر به خدمات رسانی هستیم تا صددرصد روستا‌ها تحت پوشش خدمات آب قرار بگیرند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: تنها شهرستانی که فاضلاب نداشت، فامنین بوده و درگزین هم اضافه شده، اما در فامنین عملیات اجرایی خط انتقال فاضلاب شروع شده و شبکه فاضلاب درگزین هم در حال مطالعه است.

حسینی بیدار درباره مشکل آبرسانی روستای ترخین آباد اسدآباد هم اعلام کرد: امسال دو مجتمع آبرسانی در اسدآباد احداث می‌شود، اما برخی از روستا‌ها که در طرح دیده شده اند؛ مشتاق نیستند به شبکه متصل شوند، اما اگر پیگیری کنند در برنامه مجتمع‌ها دیده خواهند شد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار