سید سعید شاهرخی گفت: روند ابتلا به شیوع ویروس کرونا در همدان کاهشی است و رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا بیش از گذشته از سوی مردم و هم استانی‌ها مورد توجه بوده است.
کد خبر: ۸۸۵۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷ 09 August 2020
استاندار همدان گفت: عزاداری‌های ایام محرم در این استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی و در مکان‌های روباز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، شاهرخی  در ستاد ملی کرونا و جلسه ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری افزود: اصل و تصمیم نهایی استان بر برگزاری آیین‌های عزاداری ماه محرم در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از شیوع بیش ازحد کرونا است.

وی با بیان اینکه آیین شیرخوارگان حسینی و مراسم سوم عاشورا در همدان برگزار نمی‌شود، ادامه داد: برگزاری این ۲ آیین به دلیل حفظ سلامت مردم ممنوع است.

شاهرخی گفت: روند ابتلا به شیوع ویروس کرونا در همدان کاهشی است و رعایت اصول و پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید ستاد مقابله با کرونا بیش از گذشته از سوی مردم و هم استانی‌ها مورد توجه بوده است.

استاندار همدان عنوان کرد: تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب بهبودی شرایط به ویژه در برخی از شهرستان‌های این استان شده که امید می‌رود بتوان با همراهی مردم و سایر صنوف این ویروس را مهار کرد.

شاهرخی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: افرادی که با رعایت نکردن توصیه‌های بهداشتی سلامت جامعه را به خطر می‌اندازند به دستگاه قضایی معرفی شوند.

وی اضافه کرد: با اینکه روند ابتلا و بستری در استان کاهشی است، اما چهار شهر در استان همچنان در وضعیت قرمز هستند و از شهروندان و عموم مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار همدان گفت: ممکن است، یک سال با ویروس زندگی کنیم اما، قرار نیست ویروس عزیزانمان را از ما بگیرد، بلکه باید راه زندگی کردن با ویروس کرونا و استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را در برنامه داشته باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه، ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا مربوط به دورهمی‌ها است از کادر بهداشت و درمان که جهادگرانه برای بهبود بیماران تلاش می‌کنند قدردانی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار