دکتر منوچهر کرمی به قابلیت شبکه‌های بهداشت درمان در کمک به مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: نقش بهورزان در ارائه آموزش‌های بهداشتی به عنوان پایین‌ترین سطح حوزه سلامت بسیار ارزشمند بوده است.
کد خبر: ۸۸۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴ 04 August 2020
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران از راه‌اندازی خط تولید وسایل حفاظتی در همدان ابرازخرسندی کرد و گفت: بیشترین مشکلات در شرایط موجود به منظور مقابله با کروناویروس مربوط به تأمین وسایل حفاظتی است.

به گزارش ایسنا، پروفسور کریستوفر هاملمن در نخستین سفر به استان همدان در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا، با بیان اینکه امروزه بسیاری از پزشکان در خط اول مقابله با کرونا خدمت می‌کنند، ضمن رضایت از انتشار مقالات پژوهشی در حوزه کرونا، به مسائل مربوط به ورود اقلام بهداشتی درمانی به کشور و به برنامه‌های سازمان بهداشت برای تولید کیت‌های تست تشخیصی و فراهم آوردن وسایل بهداشتی اشاره کرد.

وی با تأکید بر اهمیت حوزه آموزش بهداشت، سلامت و ارتقای بهداشتی و ابرازامیدواری از ارتقاء سواد بهداشتی، به ارزشمندی پایلوت بودن همدان در برنامه «هر خانه، یک پایگاه سلامت» اشاره کرد و گفت: با شنیدن گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی متوجه موقعیت اپیدمی همدان و نحوه برخورد با اپیدمی و کنترل آن شدم.

وی با ابرازخرسندی از اینکه استان همدان در مرحله اول سناریوی خود با درنظر گرفتن پروژه ۷۰۰ تختخوابی باقیمانده و نیاز به تعداد تخت بیشتر نبوده است، مطرح کرد: بالانس خوبی در پذیرش بیماران کرونایی وجود دارد.

هاملمن در ادامه در زمینه تلاش سازمان بهداشت جهانی برای پشتیبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران برای فراهم آوردن وسایل مورد نیاز برای بیمارستان‌ها و توسعه توانمندی آزمایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها سخن گفت.

وی بازدید از برخی مراکز آموزشی درمانی را جزء برنامه‌های پروژه «آی. سی. ای. آر. پی» دانست و گفت: این پروژه مربوط به پاسخ دهی ایران به کووید ۱۹ است که در آن سازمان بهداشت قراردادی برای تأمین وسایل حفاظتی با هدف بالا رفتن استاندارد وسایل تشخیص کووید ۱۹ درنظر گرفته است.

وی بررسی وسایل بیمارستان‌ها را از دیگر برنامه‌های سفر خواند و ابرازامیدواری کرد که با توجه به زمان‌بر بودن ورود وسایل به استان همدان این امکانات هر چه سریع‌تر به همدان برسد.

نماینده سازمان بهداشت جهانی در پایان با ابرازخوشحالی از روند طی شده در همدان، سوالاتی را در زمینه مطالعات ایمونولوژی و تحقیقات در مورد پیوند آنتی بادی و الایزا آنتی بادی تست مطرح کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای همدان نیز ضمن دعوت از حضار برای به یک دقیقه سکوت به احترام کادر درمان و جان باختگان کروناویروس با معرفی دانشگاه علوم پزشکی همدان، توضیحاتی در مورد جمعیت استان همدان، موقعیت اقلیمی و آب و هوایی، قابلیت‌های گردشگری استان همدان و جاذبه‌های دیدنی به ویژه قرارگیری آرامگاه حکیم بزرگ جهان بوعلی سینا در استان همدان مطرح کرد.

دکتر رشید حیدری‌مقدم سیستم بهداشت و درمان استان همدان را قطب غرب کشور و خدمات‌رسان به استان‌های اطراف دانست و مطالبی در مورد تاریخچه راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی همدان ارائه کرد.

وی با بیان مطالبی در مورد ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان از جمله برخورداری از ۱۴ بیمارستان و پوشش‌دهندگی به استان‌های اطراف به ویژه منطقه غرب کشور، تعداد کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان و امکانات بهداشتی و درمانی را برشمرد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا نیز مهمترین فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان را در مقابله با کووید ۱۹ و میزان ابتلا به تفکیک شهرستانی و جنسیتی عنوان کرد و با اشاره به وجود سه سناریو برای اپیدمی کروناویروس گفت: خوشبختانه در استان همدان سناریوی نخست با درنظر گرفتن تعداد ۷۰۰ تخت بستری اجرایی شد و نیازی به تعداد تخت‌های بیشتر پیش بینی شده در سناریو‌های دوم و سوم نبوده است.

دکتر منوچهر کرمی گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در مراکز ۱۶ ساعته، تعداد افراد تحت درمان قرار گرفته و درمان شده به تفکیک شهرستان ارائه کرد و علت اصلی اپیدمی کرونا در روز‌های اخیر را ارتباطات خانوادگی و گردهمایی‌ها دانست.

وی به قابلیت شبکه‌های بهداشت درمان در کمک به مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: نقش بهورزان در ارائه آموزش‌های بهداشتی به عنوان پایین‌ترین سطح حوزه سلامت بسیار ارزشمند بوده است.

کرمی با یادآوری اقدامات انجام شده در حوزه بسیج آموزش و اطلاع‌رسانی کروناویروس، بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها و قرار دادن نکات کلیدی مرتبط با کرونا در صفحه اصلی سایت دانشگاه علوم پزشکی همدان و اطلاع رسانی گسترده در قالب توزیع پوستر و نصب بنر پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری وب‌دا در همدان، وی ضمن ارائه گزارشی تصویری در مورد نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در همه ادارات، مکان‌های پرتجمع، فروشگاه‌ها در مورد نمونه‌های موفق اقدامات انجام شده برای مدیریت بهتر کووید ۱۹ از جمله تولید اقلام حفاظتی نظیر ماسک و تحقیقات صورت گرفته در حوزه کرونا صحبت کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار