منصور ستوده ادامه داد: عملیات اجرایی سد نعمت‌آباد توسط دو پیمانکار در حال اجراست که از شرکت آب و خاک پارس پیمانکار بخش عمرانی و از شرکت فناوری نوین نیرو پیمانکار هیدرومکانیکال این سد انتخاب شده اند و در حال حاضر کارگاه اجرایی سد فعال بوده و حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۸۸۳۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹ 03 August 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: سد نعمت آباد اسدآباد که با هدف بهبود منابع آب کشاورزی منطقه احداث شده است و آب کشاورزی ۴۵۰ هکتار از اراضی را تأمین خواهد کرد، امسال افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایسنا، ستوده پس از بازدید از سد نعمت آباد اسدآباد، با بیان اینکه مطالعات اولیه شناخت برای احداث سد از سال ۱۳۷۶ آغاز شده و تاکنون طول کشیده است، افزود: این سد بر روی رودخانه شهاب کار شده و تاج آن دارای هفت متر عرض و ۶۰۰ متر طول بوده و حجم مخزن سد ۴.۶ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر ۲.۲ میلیون مترمکعب آب در مخزن خود ذخیره دارد.

ستوده ادامه داد: عملیات اجرایی سد نعمت‌آباد توسط دو پیمانکار در حال اجراست که از شرکت آب و خاک پارس پیمانکار بخش عمرانی و از شرکت فناوری نوین نیرو پیمانکار هیدرومکانیکال این سد انتخاب شده اند و در حال حاضر کارگاه اجرایی سد فعال بوده و حدود ۹۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اضافه کرد: بخش کوچکی از کار‌های اجرایی این سد باقیمانده که طی دو ماه انجام خواهد شد و سد مذکور به افتتاح خواهد رسید، در واقع بخش عمده عملیاتی باقیمانده مربوط به بخش عمرانی و قسمت کمی از امور هیدرومکانیکال این سد باقی مانده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: اعتباری که از ابتدا تا پایان سال ۹۷ به این طرح اختصاص یافته معادل ۳۸۲ میلیارد ریال بوده و در سال ۹۸ اعتبار ۲۶۱ میلیارد ریال برای اجرای آن مصوب شد و صدرصد تخصیص یافت و حدود ۲۱۴ میلیارد از اعتبارات در سال گذشته هزینه شده و مابقی نیز تا پایان شهریورماه هزینه خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شرکت آب منطقه‌ای استان همدان، وی با بیان اینکه امسال نیز اعتبار ۹۳.۵ میلیارد ریالی نیز برای این طرح درنظر گرفته شده است، یادآور شد: اعتبار کل هزینه شده برای این پروژه تاکنون حدود ۵۹۶ میلیارد ریال بوده است.

ستوده در پایان ضمن ابرازخرسندی از به سرانجام رسیدن سد نعمت آباد، گفت: امیدواریم این سد با تأثیرگذاری بسزایی که در رونق گرفتن اراضی کشاورزی دارد، به «جهش تولید» در محصولات کشاورزی این منطقه منجر شود و استوارانه در راستای اقتصاد مقاومتی گام برداریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار