حجت الله شهبازی با بیان اینکه تولیدات باغبانی استان همدان از دو هزار تن در سال ۸۳ به ۷۴۵ هزار تن در سال گذشته رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود رکورد بی‌سابقه‌ای در این زمینه به جا بگذاریم و تولیدات باغات استان همدان در سال جاری به ۷۸۰ هزار تن برسد.
کد خبر: ۸۸۳۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳ 02 August 2020
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال ۷۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های استان همدان افزوده خواهد شد.

به گزارش مهر، شهبازی در نشست خبری آنلاین با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال‌جاری از سوی مقام معظم رهبر به نام سال «جهش تولید» نامگذاری شده است، اظهار کرد: با توجه به نام امسال به دنبال رکورد زنی در همه فعالیت‌های خود در بخش کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اولویت دار وزارت جهاد کشاورزی و استان همدان توسعه گلخانه‌ها است، اضافه کرد: از سال ۸۳ تا سال گذشته به طور میانگین سالانه شش هکتار به وسعت گلخانه‌های استان همدان اضافه شده در حالی که سال گذشته ۳۵ هکتار به سطح گلخانه‌های استان همدان اضافه شد و پیش‌بینی شده امسال ۷۰ هکتار به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شود.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان در ادامه به مطالعه سطح باغات استان استان همدان اشاره کرد و با بیان اینکه سطح باغات در ۱۵ ساله گذشته از ۵۱ هزار هکتار به ۷۷ هزار و ۲۰۰ هکتار رسیده است، بیان کرد: امسال سطح باغات استان همدان به ۷۸ هزار و ۲۰۰ هکتار خواهد رسید و به دنبال افزایش سطح نیستیم بلکه افزایش عملکرد مد نظر جهاد کشاورزی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تولیدات باغبانی استان همدان از دو هزار تن در سال ۸۳ به ۷۴۵ هزار تن در سال گذشته رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود رکورد بی‌سابقه‌ای در این زمینه به جا بگذاریم و تولیدات باغات استان همدان در سال جاری به ۷۸۰ هزار تن برسد.

شهبازی با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها برای افزایش بهره‌وری اصلاح و جایگزینی باغات استان همدان است ادامه داد: در این طرح باغات درجه دو به باغ درجه یک تبدیل می‌شود و برای باغات درجه سه که امکان اصلاح ندارد، جایگزینی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۵۵۱ هکتار باغات درجه دو و درجه سه استان همدان در سال ۸۳ اصلاح و جایگزینی آن‌ها انجام شد، افزود: سال ۹۸ این عدد به ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار رسیده و امیدواریم امسال به ۳ هزار هکتار برسد.

شهبازی در ادامه به خسارات بخش باغات اشاره کرد و با بیان اینکه هر سال خسارت به باغات بررسی می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه امسال در بخش باغات خسارات اندکی ایجاد شد.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه برآورد خسارات تولیدات باغی در استان همدان در سال‌جاری ۴۱ هزار تن انواع محصولات بوده است، اضافه کرد: تولید محصولات باغی در ابتدای کار ۸۲۵ هزار تن بود که پیش‌بینی شده با توجه به خسارات به ۷۸۰ هزار تن برسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار