حمیدرضا ناهیدی فرد اعلام کرد: راه‌اندازی کاروان شادی، اجرای نورافشانی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع غدیر، مسابقه ولایت در غدیر، ختم صلوات و هدیه ثواب آن به پیشگاه امیرالمؤمنین (ع) و مسابقه شعر خوانی و قصه‌گویی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه ولایت است.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۰ 02 August 2020
کانون‌های مساجد همدان همگام با سایر گروه‌ها برای گرامیداشت دهه ولایت و امامت اقدام کرده و با توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، عشق و ارادت خود به امیرالمؤمنین (ع) را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش تسنیم، دهه ولایت، فرصت مناسبی برای گسترش روحیه امید و نشاط در جامعه است؛ فرصتی که هر سال با برگزاری جشن‌های متعدد رقم می‌خورد.

امسال همه‌گیری ویروس کرونا سبب شده تا نتوان جشن‌ها و اجتماعات مذهبی را برگزار کرد و برنامه‌ها با تغییر برگزار می‌شود.

برخی فعالان فرهنگی با استفاده از فضای مجازی، اقدام به برگزاری برنامه کرده‌اند و برخی هم با کار‌های انسان دوستانه مانند ذبح قربانی، توزیع بسته‌غذایی و اطعام سعی در تقسیم شادی عید امامت و ولایت با دیگران کرده‌اند.

اعضای کانون‌های مساجد استان همدان هم که همواره در مناسبت‌های مذهبی پیشگام هستند؛ این‌بار روش جدیدی را برای اظهار عشق و ارادت خود به اهل بیت (ع) در پیش گرفته‌اند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان همدان در جمع خبرنگاران گفت: به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه‌های «دهه امامت و ولایت» بیشتر در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود.

ناهیدی فرد افزود: در کنار قرائت دعای عرفه و روضه حضرت مسلم (ع)، پویش طرح ختم نور و ذبح قربانی در عید قربان به مناسبت فرارسیدن روز عرفه و عید سعید قربان انجام شد.

وی بیان کرد: اعضای کانون‌های مساجد استان تا عید سعید غدیر هم بسته‌های معیشتی و بهداشتی بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده و با خانواده شهدای سادات دیدار می‌شود.

ناهیدی فرد اعلام کرد: راه‌اندازی کاروان شادی، اجرای نورافشانی، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع غدیر، مسابقه ولایت در غدیر، ختم صلوات و هدیه ثواب آن به پیشگاه امیرالمؤمنین (ع) و مسابقه شعر خوانی و قصه‌گویی ویژه کودکان از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد در دهه ولایت است.

وی گفت: اجرای گروه‌های سرود فعال کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد استان، برگزاری مسابقه دل‌نوشته، آذین‌بندی سردرب مساجد، برگزاری جشن ویژه کودکان با رعایت دستورالعمل بهداشتی در کنار نماز جماعت بوستان‌ها و راه اندازی کانال نوجوان غدیری از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده به مناسبت عید غدیر است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد افزود: همزمان با عید غدیر از برگزیدگان مسابقه کتابخوانی غدیر در شهرستان درگزین تقدیر می‌شود.

ناهیدی فرد بیان کرد: امسال سالروز شهادت شهید محسن حججی مقارن با روز عید غدیر هست و کانون فرهنگی، هنری شهدای نظام آباد شهرستان درگزین به همین مناسبت، مسابقه کتابخوانی غدیر را برگزار کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار