حجت‌الاسلام والمسلمین احمدحسین فلاحی با اشاره به اینکه در همدان ۴۸ شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری هستند که درصد کمی کمک دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ شرکت دانش بنیان استان همدان فضای فیزیکی و امکانات ندارند و امروز هم در بحث اقتصاد و تجارت نمی‌توانیم به فروش نفت تکیه کنیم بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم.
کد خبر: ۸۸۲۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲ 02 August 2020
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در درخشش‌های انقلاب در طول تاریخ نقش‌آفرینی کرده است، گفت: جهاددانشگاهی در حال حاضر باید به کمک دانش‌بنیان‌ها بیاید.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین فلاحی با بیان اینکه در طول ۴۰ سال در خیلی از بخش‌ها درخشش خوبی از سوی جهاددانشگاهی داشتیم، اظهار کرد: نام‌گذاری جهاددانشگاهی پیامی دارد به‌طوریکه جهاددانشگاهی در کنار هر نهادی که قبل از انقلاب بوده ایده جهادی را نیاز داشته تا به صورت «آتش به اختیار» در هرعرصه‌ای که مورد نیاز است، داوطلبانه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش جهادانشگاهی باید بیشتر پژوهشی باشد، افزود: در کنار فضای آموزشی ایجاد شده در جهاددانشگاهی، نقش پژوهش نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت درباره دستاورد‌های این نهاد انقلابی، تصریح کرد: جهاددانشگاهی در سال‌های اخیر در بحث سلول‌های بنیادی بیشتر درخشش داشته است.

فلاحی یادآور شد: در حال حاضر مهمترین بحث در عرصه‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان هستند به طوریکه دانش بنیان‌ها نیاز به کمک دارند و صرفاً پارک علم و فناوری شاید نتواند آن‌ها را کمک کند.

وی با اشاره به اینکه در همدان ۴۸ شرکت دانش بنیان عضو صندوق نوآوری هستند که درصد کمی کمک دریافت کردند، خاطرنشان کرد: ۱۹۰ شرکت دانش بنیان استان همدان فضای فیزیکی و امکانات ندارند و امروز هم در بحث اقتصاد و تجارت نمی‌توانیم به فروش نفت تکیه کنیم بنابراین باید به سمت اقتصاد دانش بنیان برویم.

وی با بیان اینکه اگر مدعی هستیم باید مغز‌های کشور را حفظ کنیم باید از طریق همه نهاد‌ها که یکی از این نهاد‌ها جهاددانشگاهی است، حمایت شود، تأکید کرد: اهتمام مجلس بر اقتصاد دانش بنیان است و فراکسیون دانش بنیان در همین راستا ایجاد شده و به دنبال این هستیم که این مسیر را شکوفا کنیم.

فلاحی با تأکید بر اینکه یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی حمایت از دانش‌بنیان‌ها در کشور باشد، گفت: جهاددانشگاهی باید در کنار پارک علم و فناوری به شرکت‌های دانش بنیان کمک کند تا رشد بیشتری داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار