استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: با پیشنهاد کارگروه اجتماعی و امنیتی و بنا به تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای شهرستان‌های در وضعیت قرمز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.
کد خبر: ۸۸۱۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 26 July 2020
استاندار همدان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، گفت: با پیشنهاد کارگروه اجتماعی و امنیتی و بنا به تصویب ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور حفظ سلامتی شهروندان و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های پیش‌بینی شده برای شهرستان‌های در وضعیت قرمز به مدت یک هفته دیگر تمدید شد.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی در نشست اعضای ستاد مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: این محدودیت‌ها شامل همه دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای، زبان سرا‌ها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها می‌شود.

وی اضافه کرد: همچنین این محدودیت‌ها در مساجد و مصلی‌ها، استخر‌های سرپوشیده، سینما، تئاتر، موزه و باغ موزه‌ها موجود در پنج شهرستان همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و کبودراهنگ به علت وضعیت قرمز کرونایی اعمال می‌شود.

استاندار همدان ادامه داد: باشگاه ورزشی از جمله ورزش‌های پُر برخورد نظیر کشتی، جودو، کاراته و امثالهم، کافه‌ها، قهوه‌خانه‌ها و چایخانه‌ها، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی و باشگاه‌های بدن سازی و نماز جمعه در این پنج شهرستان تا هفته آینده تعطیل خواهند بود.

شاهرخی تاکید کرد: ساکنان شهرستان‌هایی که در وضعیت قرمز و زرد قرار دارند باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این موضوع را مستمر پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه برگزاری هر گونه مراسم، اجتماع فرهنگی، مذهبی و همایش در شهر‌های قزمز ممنوع است افزود: با توجه به در پیش بودن روز عرفه، طبق مصوبات ستاد ملی کرونا مراسم این روز در شهر‌های با وضعیت قرمز برگزار نمی‌شود.

استاندار همدان گفت: در هفته‌های گذشته میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک رو به افزایش بوده، میزان بیماران بستری در بیمارستان‌های این استان رو به کاهش است که باید این رویه کنترل شود.

شاهرخی بیان کرد: میزان بستری‌ها از ۳۰۰ نفر در اوایل سال به بیش از ۶۰۰ نفر در تیرماه رسیده بود که هم اینک به علت رعایت بهداشت از سوی مردم به حدود ۵۰۰ بیمار کاهش داشته است با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.

وی گفت: برخی از صنوف پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های ایجاد شده را به بهانه ابلاغ نشدن آن از سوی سازمان مربوطه رعایت نمی‌کنند در حالیکه اعلام این موضوع توسط ستاد کرونا و اطلاع‌رسانی آن از طریق رسانه‌ها کافی بوده و نباید منتظر ابلاغ کتبی بود.

استاندار همدان تاکید کرد: سازمان‌ها و نهاد‌های مسوول نیز باید این موضوع را به صنوف و اتحادیه‌های مربوطه ابلاغ کرده و بر روند اجرای آن نظارت داشته باشند.

شاهرخی اضافه کرد: در حوزه بهداشت نیازمند توجه به مولفه پیشگیری بوده در غیر اینصورت با رعایت نکردن بهداشت از سوی صنوف و مردم شاهد افزایش بار حوزه سلامت و درمان بوده و هزینه سنگین به این بخش وارد می‌شود.

وی با بیان اینکه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی از سوی مطب‌ها پذیرفتنی نیست اظهار داشت: پزشکان از اقشار تحصیلکرده جامعه به شمار می‌روند بنابراین باید بیشتر به تبعات منفی شیوع این ویروس و نتایج نامطلوب رعایت نکردن اصول بهداشتی واقف بوده و همکاری لازم را برای مهار کرونا داشته باشند.

استاندار همدان درباره برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم نیز گفت: کمیته اجتماعی و فرهنگی ستاد استانی مقابله با کرونا با همکاری تبلیغات اسلامی برای نحوه و چگونگی و کیفیت و کمیت برگزاری این مراسم‌ها برنامه ارائه دهد.
 
منبع : روابط عمومي استانداري همدان
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار