محسن ملکی با بیان اینکه برداشت جو از ۲۲ خردادماه از مزارع شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: حدود ۷۰ درصد جو از اراضی ملایر برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود ۲۷ هزار تن جو برداشت شود.
کد خبر: ۸۸۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 28 July 2020
معاون فنی جهاد کشاورزی ملایر از خرید تضمینی بیش از ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان این شهرستان خبر داد.

به گزارش فارس، ملکی با بیان اینکه ۳۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ملایر زیر کشت گندم و ۹ هزار و ۱۰۰ هکتار زیر کشت جو است اظهار کرد: ۵ هزار و یکصد هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت جو آبی و ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار نیز زیر کشت جو دیم است.

وی با بیان اینکه برداشت جو از ۲۲ خردادماه از مزارع شروع شده و تا پایان تیرماه ادامه دارد افزود: حدود ۷۰ درصد جو از اراضی ملایر برداشت شده و پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود ۲۷ هزار تن جو برداشت شود.

معاون فنی اداره جهاد کشاورزی ملایر در ادامه میزان اراضی زیر کشت گندم آبی را ۶ هزار و ۸۰۰ هکتار و اراضی زیر کشت گندم دیم را ۲۶ هزار هکتار برشمرد و گفت: برداشت گندم از اوایل تیرماه آغاز شده و تا پایان مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۵ هزار تن گندم از اراضی ملایر برداشت شود اظهار کرد: در حال حاضر پنج مرکز خرید شامل سیلوی سامن، کارخانه آرد، اتحادیه تعاون روستایی و مرکز خرید ازندریان و خردمند در حال خرید تضمینی گندم از کشاورزان هستند.

ملکی تصریح کرد: قیمت خرید تضمینی گندم ۲ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده که افت مفید و غیر مفید در قیمت تاثیر دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن گندم از کشاورزان در این مراکز خریداری شده است گفت: پیش‌بینی می‌شود ۳۰ تا ۳۵ تن گندم توسط این مراکز خریداری شود.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم تا پایان مردادماه ادامه دارد خاطرنشان کرد: پیش‌بینی خرید تضمینی گندم امسال ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار