حجت الاسلام‌والمسلمین احد آزادیخواه با اشاره به فوت «عیسی جعفری» نماینده بهار و کبودراهنگ، تصریح کرد: با توجه به فوت نماینده حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان به عنوان رئیس مجمع با هیئت رئیسه مجلس هماهنگی انجام داده و در نهایت هیئت رئیسه این موضوع را برون سپاری کردند.
کد خبر: ۸۸۰۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 28 July 2020
رئیس مجمع نمایندگان استان همدان درباره انتشار خبر انتخاب نماینده معین شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ، گفت: در حال حاضر انتخاب هیچ فردی هیچ‌گونه رسمیتی ندارد و فعلاً چیزی قطعی نشده است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام‌والمسلمین آزادیخواه با بیان اینکه قانون خاصی در آیین نامه داخلی مجلس برای نماینده معین نداریم، اظهار کرد: اگر نماینده‌ای به هر علت استعفا بدهد یا فوت کند عرف بر این است و قانون نیست که در واقع مجلس با کمک و تصمیم هیئت رئیسه و مجمع نمایندگان آن استان فرد جایگزین را انتخاب کند.

وی با اشاره به فوت «عیسی جعفری» نماینده بهار و کبودراهنگ، تصریح کرد: با توجه به فوت نماینده حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ، بنده به نمایندگی از مجمع نمایندگان استان به عنوان رئیس مجمع با هیئت رئیسه مجلس هماهنگی انجام داده و در نهایت هیئت رئیسه این موضوع را برون سپاری کردند.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیئت رئیسه مجلس اعلام کردند هر تصمیمی در مجمع نمایندگان استان گرفته شود مورد تأیید قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به وسعت حوزه بهار و کبودراهنگ مجمع نمایندگان استان تصمیم گرفت که یکی از نمایندگان استان به عنوان معین شهرستان بهار و یک نماینده دیگر به عنوان معین کبودراهنگ معرفی کند و تقسیم کار صورت گیرد تا انتخابات میان دوره‌ای که نماینده انتخاب شود.

آزادیخواه با اشاره به اینکه درحال حاضر هیچ فردی به عنوان نماینده معین این حوزه انتخابیه رسمیت ندارد، تأکید کرد: به محض اینکه جمع بندی صورت گیرد و نمایندگان انتخاب شوند بلافاصله به مردم اعلام خواهد شد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش «عیسی جعفری» نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و اینک در فضای مجازی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه «براساس تصمیم مجمع نمایندگان استان وابلاغ هئیت رئیسه مجلس «احمدحسین فلاحی» نماینده همدان به عنوان نماینده معین شهرستان بهار انتخاب شده است» و حتی حسین فیض الهی، رئیس شورای شهر بهار نیز در تأیید این خبر گفته است «با توجه به اینکه آقای جعفری منتخب حوزه انتخابیه به رحمت خدا رفت تا انتخاب نماینده رسمی دکتر فلاحی به عنوان نماینده معین شهرستان بهار انتخاب شده و امورات شهرستان در این بخش را پیگیری خواهد کرد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار