ابراهیم جلیلی با بیان اینکه مراسم عزا و عروسی در کنترل بیماری فعلا لغو شده است گفت: امیدوارم مردم دورهمی‌ها، تولد‌ها و ... را هم برگزار نکنند تا شاهد مهار بیماری کرونا باشیم.
کد خبر: ۸۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱ 26 July 2020
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در همدان پلاسما دریافت کرده‌اند گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد درگیری خانوادگی و تجمعی به کرونا در استان هستیم.

به گزارش فارس، جلیلی با بیان اینکه تاکنون ۶۰ بیمار مبتلا به کرونا در همدان از بهبودیافتگان این بیماری پلاسما دریافت کرده‌اند اظهار کرد: روند دریافت پلاسما ادامه دارد و خوشبختانه تعداد اهداکنندگان بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه از طریق اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها و آموزش به بیماران روند اهدای پلاسما در استان خوب است گفت: هدف ما این است که هیچ کس به بیماری مبتلا نشود تا نیاز به اهدای پلاسما داشته باشند، چون این روش هم روش قطعی درمان نیست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا پیشگیری از بیماری را اثربخش‌ترین عامل در سلامتی و ایمنی مردم دانست و با تاکید به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی خاطرنشان کرد: مردم جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشوند و در تجمعات حضور نیابند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک و رعایت فاصله در کنترل بیماری کرونا موثر است افزود: شست‌وشوی مرتب دست‌ها و تعویض لباس‌ها در کاهش ابتلا به ویژه در میان خانواده‌ها حائز اهمیت است.

جلیلی با اشاره به اینکه روز‌های اخیر درگیری‌ها بیشتر خانوادگی و به علت تجمعات بوده است گفت: قبلا افراد به صورت تک نفری درگیر بیماری می‌شدند، اما الان به صورت جمعی و خانوادگی است.

وی با بیان اینکه مراسم عزا و عروسی در کنترل بیماری فعلا لغو شده است گفت: امیدوارم مردم دورهمی‌ها، تولد‌ها و ... را هم برگزار نکنند تا شاهد مهار بیماری کرونا باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار