نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی با تلاش و همت مهندسان ایرانی و با سرمایه گذاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در مدت یک سال، در گروه صنعتی پاکشوما تولید و روانه بازار شد.
کد خبر: ۸۷۸۸۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۰ 17 July 2020
نخستین ماشین ظرفشویی ایرانی با تلاش و همت مهندسان ایرانی و با سرمایه گذاری ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری در مدت یک سال، در گروه صنعتی پاکشوما تولید و روانه بازار شد.

به گزارش تابناک همدان، تلاش صنایع مختلف کشور هر سال، عملیاتی ساختن شعار سال از سوی مقام معظم رهبری است. توسعه کمی و کیفی «ساخت داخل» و توجه به پارامتر‌های کمی و کیفی یکی از شاخص‌هایی به شمار می‌آید که فعالان حوزه صنعت در بخش‌های مختلف به آن توجه کرده و سعی در اجرایی کردن آن دارند.

شرکت تولیدکنننده لوازم خانگی پاکشوما، همزمان با تاکید بر استفاده از توانمندی‌های داخلی جهت مقابله با واردات، اقدام به تولید محصول ماشین ظرفشویی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و توانمندی‌های داخلی و قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی شده است.

از جمله مشخصه‌های بارز این ماشین ظرفشویی می‌توان به مصرف اندک ۹ لیتر آب در هر بار شست و شوی کامل، قابلیت شستن ۱۶۸ پارچه ظرف در مدت زمان ۳۰ دقیقه با دمای آب ۷۰ تا ۷۷ درجه سانتی گراد، کم صدا بودن (میزان صدای تولیدی ۴۱ دسی بل)، قابلیت شست و شوی ظرف با نصف ظرفیت (Half Load)، استفاده از صفحه نمایشگر بزرگ با دکمه‌های لمسی و استفاده از انواع برنامه‌های شست و شو اشاره کرد.

این ماشین ظرفشویی قادر است متناسب با سختی آب ویژه هر منطقه جغرافیایی ایران تنظیم شده و می‌توان آن را بر اساس نیاز مصرف‌کننده در ساعت‌های مختلف پیک بار شبکه برق تنظیم و روشن کرد.

در بدنه این ماشین ظرفشویی از استیل خاص با ضخامتی خاص استفاده شده که در بهبود کیفیت شست و شو، ماندگاری بخار و خشک کردن ظروف تاثیرگذار است و عایق بندی آن به گونه‌ای است که صدای کمتری تولید کرده و تبادل دمایی کمتری با محیط پیرامون دارد.

در این ماشین امکان امکان شست و شوی میوه و سبزی حتی با مواد ضدعفونی کننده با آب سرد وجود داشته و همزمان می‌توان در آن از سه نوع مواد شوینده، نرم کننده و خوش بوکننده استفاده کرد.

این ماشین ظرفشویی به افتخار خانم «ژوزفین کوچران» (Joseohine Cochrane) مخترع ماشین ظرفشویی به ژوزفین نامگذاری شده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما در مراسم رونمایی از این محصول جدید در محل موزه پاکشوما، اظهار داشت: پاکشوما تنها و نخستین تولیدکننده ماشین ظرفشویی از ورق آهن در کشور است که یک محصول تمام شده (و نه مونتاژی) روانه بازار کرده است.

«مهرداد نیکزاد» افزود: این محصول که از صفر تا ۱۰۰ طراحی و قالبسازی آن در ایران انجام شده، با داخلی سازی ۷۰ درصدی روانه بازار شده و هم اینک در فروشگاه‌ها موجود است.

وی بیان داشت: اتفاق جدید در پاکشوما، توجه ویژه به تحقیق و توسعه (R&D) است و مدیریت این شرکت سرمایه گذاری زیادی در این زمینه انجام داده و قصد دارد در سال‌های آینده این سرمایه گذاری‌ها را افزایش دهد.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان کرد: این شرکت قصد دارد تا دو سال آینده در برخی محصولات لوازم خانگی نقش رهبر را بازی کرده و در برخی دیگر چالشگر باشد، یعنی نزدیکترین سهم را نسبت به رهبر بازار داشته باشد.

وی، مهمترین معیار‌های دستیابی به این مهم را در دو مولفه سهم بازار رو نوآوری توصیف کرد و گفت: پاکشوما در دو سال اخیر برپایه استراتژی خود، کمپین «لیاقت» را با تمرکز بر برند و دستاورد‌های خود راه اندازی کرد که نتیجه آن اضافه شدن خط تولید کولر گازی و تهویه مطبوع، خط تولید جارو برقی به تاسی از مدل‌های برتر اروپایی و خط تولید یخچال و فریزر بود.

نیکزاد ادامه داد: اکنون پاکشوما با یک تحول در برندینگ خود، به فاز تولید لوازم خانگی کوچک هم وارد شده و در نظر دارد به عنوان یک برند مادر تخصصی، همه انواع لوازم خانگی را تحث پوشش خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: پاکشوما تنها برند ایرانی است که ارزش برند خود را در قالب Pakshooma Culture در سایت این شرکت به نشانی http://www.pakshoma-group.com توضیح داده است.

مدیر بازاریابی پاکشوما خاطرنشان‌کرد: این ماشین ظرفشویی با بکارگیری نوآوری‌های جدید، محصولی متناسب با دهک‌های درآمدی اکثریت جامعهبوده که حدود ۱۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی بیان داشت: در سال نخست، ظرفیت تولید این ماشین، ۳۰۰ هزار دستگاه است که تولید و روانه بازار می‌شود، اما پاکشوما در نظر دارد تا در سال دوم ۵۰ ردرصد سهم بازار این محصول را از آنِ خود کند.

نیکزاد ادامه داد: مطابق قرارداد این شرکت با بانک رفاه کارگران، مشتریان می‌توانند به صورت اقساطی این محصول و سایر محصولات پاکشوما را خریداری کنند که در این راستا تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد یک درصد و ۲۰ میلیون تومانی با کارمزد ۱۵ درصد به ازای هر نفر از زوجین (در مجموع ۱۴۰ میلیون تومان) در نظر گرفته شده است.

وی، از راه اندازی تنها خط رباتیک یخچال فریزر کشور در پاکشوما در آینده نزدیک خبر داد که با کمترین نیاز به نیروی انسانی فعالیت خواهد کرد.

این مدیر بازاریابی، همچنین گفت: با وجود همه تحریم‌ها و فشار‌های بین المللی، محصولات یکی از برند‌های بسیار مشهور اروپایی را تا پایان امسال در پاکشوما تولید و عرضه خواهیم کرد تا در کنار تولید محصولات «کندی» و «زیرو وات» فعالیت داشته باشد.

وی، پاکشوما را تنها برند لوازم خانگی کشور توصیف کرد که دارای مزیت رقابتی بوده و حتی با وجود تحریم‌ها در سال‌های گذشته به تولید ادامه داده است.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* captcha:
آخرین اخبار