گلشن گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری با راه‌اندازی گشت اختصاصی در باغات دره مرادبیگ و سیلوار نظارت بر ساخت وساز‌های مجاز و غیرمجاز در این قسمت از شهر قوت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۶۰۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸ 16 July 2020

گلشن گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه جاری با راه‌اندازی گشت اختصاصی در باغات دره مرادبیگ و سیلوار نظارت بر ساخت وساز‌های مجاز و غیرمجاز در این قسمت از شهر قوت گرفته است.
 
به گزارش شبستان؛ «محمد گلشن» افزود: در راستای انجام وظایف ذاتی شهرداری در خصوص نظارت بر ساخت و ساز‌ها و همچنین تأکید شورای اسلامی شهر و شهردار همدان بر آن شدیم تا برای جلوگیری از مخدوش شدن چهره زیبای سیما و منظر در محدوده و حریم شهر همدان گشت اختصاصی باغات را برای اولین بار راه‌اندازی کنیم.
 
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان افزود: ساخت و ساز‌ها در باغ‌های واقع در محدوده و حریم شهر همدان باید با مجوز انجام شود و باغداران عزیز باید برای اقداماتی از قبیل: فنس کشی، کرت بندی، تراس بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزئی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه باغی مجوز دریافت نمایند.
 
وی با بیان اینکه شهروندان جهت دریافت مجوز می‌بایست به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه کنند، تصریح کرد: با توجه به گستردگی موجود در باغات شهر همدان همچون دره مرادبیگ و سیلوار به ترتیب ۲ هزار و ۸۰۰ و ۱۰۰۰ باغدار وجود دارد. در همین راستا شهروندان نیز می‌توانند در صورت رؤیت هرگونه تخلف و ساخت و ساز غیرمجاز با شماره ۱۳۷ شهرداری همدان به صورت ۲۴ ساعته تماس بگیرند.
 
وی گفت: همچنین در امر کنترل و نظارت بر ساخت و ساز‌های باغات دره مرادبیگ و سیلوار عوامل محترم انتظامی گشت اختصاصی این اداره را همراهی و خودروی گشت مجهز به دوربین و جی پی اس و ردیاب هستند.
 
مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان ابراز داشت: همچنین برای نخستین بار از روز شنبه هفته جاری گشت اختصاصی موتوری و خودرویی به صورت ۲۴ ساعته به همراه عوامل انتظامی در سطح منطقه راه اندازی شده تا بر ساخت و ساز‌های مجاز و غیرمجاز نظارت داشته باشند.
 
 
نظارت ۲۴ ساعته بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز باغات همدان
گلشن با بیان اینکه با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز برخورد جدی خواهد شد از شهروندان همدانی خواست تا قبل از هرگونه ساخت و ساز اقدام به اخذ مجوزات لازم از مراجع ذیربط کنند و با یگان‌های عملیاتی پلیس ساختمان که وظیفه نظارت برساخت و ساز‌های مجاز و غیرمجاز را دارند همکاری‌های لازم را داشته باشند.
 
وی با بیان اینکه تفکر سازمان پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در بافت شهری و فضای سبز است، خاطرنشان کرد: حفظ باغات و توسعه فضای سبز یکی از اولویت‌های کاری ماست و باید با استفاده از ابزار‌های لازم مانع ساخت و ساز‌های غیرمجاز شویم که این امر خود آسیب رسانی به فضای سبز را نیز کاهش می‌دهد.
 
وی ادامه داد: از مالکان و مجریان ساختمانی انتظار می‌رود در چارچوب مجوز‌های شهرسازی، ساخت و ساز خود را عملیاتی کنند، چرا که این سازمان در برخورد با واحد‌های غیرقانونی، قاطع و بدون ملاحظه عمل خواهد کرد.
 
وی گفت: در مواردی شهروندان علی رغم دریافت پروانه ساختمانی در شهر یا باغات تخلفاتی در رعایت مفاد مجوز انجام می‌دهند که عوامل کنترل ساختمان جهت بازدید و نظارت بر رعایت مسائل فنی ورود پیدا کرده و بر اساس مفاد قانونی از تخلفات به طرق مختلف از جمله صدور اخطاریه، پلمب ملک، جمع آوری لوازم، تخریب پی ساخت غیرمجاز با دستور قضایی، تنظیم لایحه و ارسال به کمیسیون ماده صد و معرفی متخلفان به مراجع قضایی جلوگیری خواهد کرد.
 
 
نظارت ۲۴ ساعته بر ساخت و ساز‌های غیر مجاز باغات همدان
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار