دکتر منوچهر کرمی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ نفر با تشخیص بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: مراجعه بیماران مشکوک به کروناویروس به بیمارستان‌ها بسیار بالا است، اما روند آن طی روز‌های اخیر ثابت شده است.
کد خبر: ۸۷۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۵ 15 July 2020
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان از ابتلای ۲۳۸۲ همدانی به کروناویروس خبر داد و گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تا کنون ۲۳۸۲ نفر به این ویروس مبتلا شده که از این تعداد ۲۶۵ نفر فوت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دکتر کرمی بیان کرد: محدودیت‌های اعمال شده و استفاده از ماسک بر روند کنترل کروناویروس تأثیر داشته است، اما مردم باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ نفر با تشخیص بالینی مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: مراجعه بیماران مشکوک به کروناویروس به بیمارستان‌ها بسیار بالا است، اما روند آن طی روز‌های اخیر ثابت شده است.

کرمی در رابطه با وضعیت شهرستان‌ها، توضیح داد: همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان و بهار شهرستان‌هایی هستند که بیشترین موارد ابتلا در استان را دارند.

وی در رابطه با تأثیر محدودیت‌های اعمال شده در سطح استان، توضیح داد: محدودیت‌های اعمال شده به خصوص استفاده از ماسک خیلی تأثیرگذار بوده و به طور قطع روند ابتلا به کرونا در ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌ها کم خواهد شد.

کرمی خاطرنشان کرد: ما نیازمند این هستیم که در کنار استفاده از ماسک و محدودیت‌های یک هفته‌ای، مردم از تجمع‌ها و دورهمی‌های خانوادگی اجتناب کنند، چون ما هیچ روشی برای نظارت آن‌ها نداریم و این تجمعات بسیار می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: زمانی مفهوم تجمع مربوط به افراد بالای ۱۰۰ نفر بود، اما در این شرایط که گردش ویروس بسیار بالا است باید بدانیم که تجمع‌های خانوادگی کوچک هم بسیار خطرناک خواهد بود.

کرمی در رابطه با احتمال آلوده شدن افراد به کروناویروس از طریق کولر خودرو، بیان کرد: در هر فضای کوچکی که گردش هوا نداشته باشد امکان انتشار ویروس بسیار بالا است. مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که هنگام استفاده از کولر خودرو، باید دکمه‌ای که هوا را از بیرون وارد می‌کند را فعال کنند و پنجره سرنشینان نیز مقداری پایین باشد.

وی در پایان تأکید کرد: مردم باید همچنان از تردد‌های غیرضروری اجتناب کنند، شست و شوی دست‌ها به صورت مداوم را فراموش نکنند، فاصله اجتماعی خود با دیگران و دیگر مسائل بهداشتی را هم رعایت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار