کد خبر: ۸۷۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۶ 15 July 2020

 

حریرچی گفت: ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، ویروس کرونا بسیار پیچیده است از این رو کوچکترین غفلت باعث بازگشت کرونا می‌شود.
 
                                                   ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علل افزایش آمار ابتلا به کرونا در کشور دیشب ۲۴ تیرماه در برنامه تیتر امشب شبکه خبر با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت مورد بررسی قرار گرفت.

حریرچی با اشاره به اینکه ۱۵ استان در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند، گفت: ویروس کرونا بسیار پیچیده است از این رو کوچکترین غفلت باعث بازگشت کرونا می‌شود.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به نگرانی‌های وزیر بهداشت از استان‌هایی که کمتر به ویروس کرونا آلوده شده اند، افزود: ۴۶ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در یک استان را زنان تشکیل داده اند که این موضوع به دو دلیل اتفاق افتاده است یکی به دلیل حضور آن‌ها در مراسم‌های عروسی، عزا و دورهمی و دیگری اینکه همسران آن‌ها از محل کار این ویروس را به خانه منتقل کرده‌اند.

او با اشاره به اینکه امروز ۱۸۷ شهرستان قرمز، ۹۲ شهرستان نارنجی، ۵۹ شهرستان سفید و یک شهرستان سبز بود و این مایه نگرانی است، گفت : باید بدانیم که این ویروس عجیب و غریب است و شهرها و استان هایی که دوام آورده بودند و ویروس را به شهر خودشان راه ندادند با کوچکترین غفلت ممکن است ویروس به این شهرها نفوذ پیدا کند.

حریرچی با اشاره به اینکه در استان همدان ۴۱ درصد به دلیل حضور در دورهمی ها ،عروسی ها و مجالس ترحیم به بیماری مبتلا شده اند، افزود: ۵۱ درصد در درون خانواده ها و ۸ درصد به دلیل مواجهات شغلی به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

او با بیان اینکه ویروس کرونا دشمن مشترک جهان است خاطرنشان کرد: وزیر بهداشت جهانی اعلام کرده است که تا آینده پیش بینی شرایط عادی ممکن نیست.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در جهان پیش بینی ها مناسب نیست، افزود: امروز و دیروز رئیس سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بسیاری از کشورها برای مقابله با کرونا در مسیر اشتباه حرکت می کنند ، انتظار این که واکسن در ماه‌های آینده بتوانند کرونا را ریشه‌کن کند کاملا غیر واقعی است.

او با اشاره به اینکه ویروس دشمن اول همه ماست، اظهار داشت: وضعیت آمریکا ،برزیل، پاکستان ،عراق و هند نامناسب است، در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه در اوج بیماری قرار داشتیم و الان به طور متوسط موارد ابتلا به اندازه فروردین ماه شده است ‌.

حریرچی تصریح کرد: کسانی که علامت دار می شوند در عرض سه ماه سطح آنتی بادی خونشان که ضد ویروس است به سرعت کاهش پیدا می‌کند، البته ممکن است ایمنی سلولی ایجاد شود که هیچ جایی نمی تواند آن را اندازه گیری کند لذا هیچ منبع معتبری وجود ندارد ، تا افرادی که مبتلا شده‌اند بتوانند خودشان را ایمن و پاک از بیماری تلقی کنند.

معاون کل وزیر بهداشت با اشاره به اینکه با جنگ همه جانبه با ویروس منحوس کرونا مواجه هستیم، ادامه داد: مقام معظم رهبری در هر سخنرانی که در طی ۵ ماه اخیر داشتند به ویروس کرونا اشاره فرموده اند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار