رییس مرکز بهداشت:
رییس مرکز بهداشت قم گفت: در بازرسی کارشناسان مرکز بهداشت از مراکز مختلف صنفی در سطح استان، هشت تالار پذیرایی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی پلمب شدند.
کد خبر: ۸۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹ 13 July 2020

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی افزود: بازرسان مرکز بهداشت از ۱۴ تا ۲۰ تیر، ۲ هزار و ۵۷۹ بازرسی از مراکز مختلف انجام دادند که رعایت بهداشت توسط یک هزار و ۵۷۱ مرکز ثبت شد.

وی اضافه کرد: در این مدت ۱۰۲ نمونه‌برداری از آب و مواد غذایی انجام و همچنین سه هزار و ۷۱۶ کیلوگرم موادغذایی غیربهداشتی معدوم شد.

وی ادامه داد: در این بازدیدها ۲۰۶ واحد صنفی نیز به دلیل رعایت نکردن برخی دستورالعمل‌ها اخطار گرفتند.

محبی با بیان این‌که در این مدت ۳۰ شکایت مردمی به سامانه ۱۹۰ مورد رسیدگی قرار گرفت، بیان کرد: بازرسی از ۳۵ تالار، ۲ داروخانه، ۲ فروشگاه زنجیره‌ای، ۱۴ اداره و سازمان، ۶۵ دفتر پیشخوان، سه گاراژ ضایعات و ۳۴ بانک نیز از جمله اقدام های کارشناسان مرکز بهداشت بوده است.

به گفته وی، ۲۰۶ بازرسی از کارگاه و کارخانه، ۱۸ مورد بررسی مشاغل سخت و زیان‌آور و همچنین پیگیری و نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلین در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت از دیگر اقدام ها می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: هشت مورد نظارت بر دفن اموات، ۱۰ مورد نظارت بر گندزدایی آمبولانس و ۸۲ مورد ارزیابی حال بیماران مبتلا به کرونا در هفته گذشته انجام‌شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار