نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه عید غدیر امسال درگیر کرونا هستیم، گفت: پیش فرض عید امسال این است که تجمعی را نخواهیم داشت و لذا برنامه‌ریزی‌ها باید با وضعیت فعلی همخوانی داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶ 04 July 2020
نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر است گفت: عید غدیر فرصتی مناسب برای تبیین مبانی اعتقادی شیعه است.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی بعد از ظهر امروز در ستاد غدیر استان همدان، ولایت را یکی از نعمت‌هایی عنوان کرد که در مورد آن از انسان سوال می‌شود و اظهار داشت: ولایت اهل بیت، نعمت عظمای الهی است که همه در مقابل آن مسئول هستیم و در روز قیامت مورد سئوال قرار خواهیم گرفت که برای ولایت چه کرده‌ایم؟

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین عید مسلمانان عید غدیر است، مطرح کرد: امروز دشمن به معنای واقعی کلمه به مبانی شیعه هجوم آورده است و برخی نیرو‌های داخلی، وهابیت، استکبار جهانی و صهیونیسم علیه آن در حال فعالیت هستند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه حق همیشه دشمن داشته است، عنوان کرد: هیچ کس در طول تاریخ بشریت به اندازه امام علی (ع) برای مخفی شدن نامش توسط دشمنان تلاش نشده است، اما با وجود تمام اقدامات دشمن، نام علی بن ابی طالب در جهان پراکنده شده است.

وی با بیان اینکه عید غدیر امسال درگیر کرونا هستیم، ابراز کرد: پیش فرض عید امسال این است که تجمعی را نخواهیم داشت و لذا برنامه‌ریزی‌ها باید با وضعیت فعلی همخوانی داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان استفاده از ظرفیت فضای مجازی را ضروری خواند و گفت: به دلیل تعطیلی‌هایی که در این ایام رخ داده است، با خلا‌های معنوی در جامعه روبرو شده‌ایم، که باید در جهت رفع آن قدم جدی برداریم.

وی خواستار همکاری ستاد غدیر و ستاد مردمی با یکدیگر شد و گفت: آنچه مهم است خدمت به امیرالمومنین (ع) است که برای موفقیت در این راه نیاز به وحدت داریم.

آیت الله شعبانی با تاکید بر اینکه نیازمند برنامه ریزی ویژه در حوزه کودک و نوجوان هستیم، مطرح کرد: ستاد غدیر با همکاری مرکز تربیت کودک و نوجوان و استفاده از روحانیونی که توانایی کار با کودکان را دارا هستند، می‌تواند داستان غدیر را به نحوی جذاب بازخوانی کنند.

وی با استقبال از طرح نامگذاری فرزندان تازه متولد شده در ایام غدیر، مطرح کرد: می‌توان از طریق ستاد غدیر به هر خانواده‌ای که نام فرزند خود را علی قرار دهد، هدیه‌ای اهدا کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در اجرای اقدامات فرهنگی باید بر مناطق کم برخوردار متمرکز شویم، گفت: اطعام روزه داران در روز غدیر، فرهنگ حسنه‌ای است که می‌توان چندین هزار غذا را در حاشیه شهر توزیع کنیم.
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار