مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: با توجه به کاهش زمان آزمون وسع برای بیماران مبتلا به کروناویروس، حمایت ۹۰ درصدی از این بیماران در مخارج درمانی در استان صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۷۳۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۶ 07 July 2020
مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد پزشکان همدان یاز نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند، اما داروخانه‌های استان هنوز در نسخه پیچی الکترونیکی همراه نیستند.

به گزارش تابناک همدان به نقل از ایسنا؛ دکتر سعید فرجی سه شنبه ۱۷ تیر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون ۳۶ هزار و ۵۷۷ سرپرست خانوار شامل ۹۵ هزار نفر درخواست شرکت در آزمون وسع برای دریافت دفترچه و بهره مندی از خدمات بیمه سلامت داده اند که از این تعداد برای ۲۶ هزار و ۷۵۰ خانوار برای ثبت اطلاعات اقدام کرده اند.

وی ادامه داد: آزمون وسع در زمان عادی حدود یکماه زمان نیاز دارد، اما در شرایط کنونی و شیوع کرونا در استان برای افراد مبتلا به کرونا در همان ساعت نخست اقدامات بیمه‌ای انجام شده و افراد مبتلا زیرپوشش بیمه قرار گرفته اند.

فرجی با بیان اینکه در آزمون وسع دهک بندی برای پرداخت هزینه‌ها صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هزینه بیمه هر فرد در بیمه سلامت مبلغ ۶۶۴ هزار تومان است که سه دهک اول رایگان بوده و دهک چهارم با پرداخت نیمی از مبلغ بیمه خود را بیمه کرده اند و دهک پنجم تا دهم هزینه کامل را می‌پردازند.

وی بیان کرد: تاکنون ۱۳ هزار و ۴۴۲ سرپرست خانوار نسبت به دریافت دفترچه بیمه سلامت اقدام کرده و دفترچه برای آن‌ها صادر شده است همچنین از این تعداد، ۱۲ هزار و ۲۴۳ سرپرست خانوار در بین دهک‌های یک تا سه قرار دارند که بیمه آن‌ها رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان مطرح کرد: با توجه به کاهش زمان آزمون وسیع برای بیماران مبتلا به کروناویروس، حمایت ۹۰ درصدی از این بیماران در مخارج درمانی در استان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی مبتلایان به کرونا افزایش یافته و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه لازم است، افزود: برای کاهش تجمع و تبادل اشیاء بین بیمار، پزشک، داروخانه و دیگر مراکز که از عوامل ابتلا به کرونا به هستند، بیمه سلامت پیشگام شده و اقدام به ارائه خدمات الکترونیکی با نظارت و تشدید بیشتر کرده است.

وی در ادامه اطهار کرد: حدود ۳۵۴ پزشک طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان فعالیت می‌کنند که قبل از شیوع کرونا ۷۷ پزشک نسخه نویسی الکترونیکی داشته، اما در حال حاضر ۲۵۴ پزشک همراه و همگام نسخه نویسی الکترونیکی شده اند.

فرجی یادآور شد: در حال حاضر ۶۰ درصد پزشکان همدانی، ۱۰۰ درصد پزشکان در کبودراهنگ و بیش از ۸۰ درصد پزشکان در سایر شهرستان‌ها از نسخه نویسی الکترونیکی استفاده می‌کنند، اما داروخانه‌های استان هنوز در نسخه پیچی الکترونیکی همراه نیستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر رتبه نهم نسخه نویسی الکترونیکی در کشور مختص همدان است، اعلام کرد: در نسخه پیچی الکترونیکی رتبه ۲۵ کشور را داشته ایم و ارتقاء این رتبه به همکاری معاونت غذا و دارو نیاز دارد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان در پایان گفت: از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مراجعه کننده برای ثبت نام در بیمه سلامت، ۹۴۹ هزار ۹۲۸ همدانی در قالب کارکنان دولت، روستائیان، صندوق ایرانی، بیمه سلامت و سایر اقشار زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته و مابقی در طرح همپوشانی حذف شده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار