مجید فروتن با بیان اینکه در استان همدان ۶۰ ناشر وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ ناشر فعال هستند همچنین در راستای حمایت از ناشران سال گذشته اقداماتی انجام شد که به عنوان مثال ۶۰ میلیون جلد کتاب از ناشران و نویسندگان استان خریداری و تخفیف ۲۰ درصد فصلی به کتابفروشی‌ها داده شد.
کد خبر: ۸۷۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۱ 07 July 2020
معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اعلام کرد: در سه ماهه نخست سال جاری ۴۵ مجوز چاپ کتاب در استان همدان صادر شده است.

به گزارش ایسنا، فروتن ادامه داد: این کتاب‌ها به زودی وارد بازار نشر می‌شوند و در زمینه‌های علوم اجتماعی، ادبیات، تاریخ و جغرافیا، علوم پایه و کمک درسی هستند.

وی درباره فرآیند صدور مجوز چاپ کتاب در استان بیان کرد: استان همدان جزء ۱۰ استانی است که مجوز چاپ کتاب صادر می‌کند البته سال‌ها قبل درخواست‌ها به تهران می‌رفت و زمان طولانی برای این کار طی می‌شد، اما در حال حاضر با توجه به موضوع کتاب بین یک هفته تا ۱۰ روز مجوز چاپ صادر می‌شود.

فروتن با بیان اینکه در استان همدان ۶۰ ناشر وجود دارد، گفت: هم اکنون ۴۰ ناشر فعال هستند همچنین در راستای حمایت از ناشران سال گذشته اقداماتی انجام شد که به عنوان مثال ۶۰ میلیون جلد کتاب از ناشران و نویسندگان استان خریداری و تخفیف ۲۰ درصد فصلی به کتابفروشی‌ها داده شد.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: سال گذشته نیز از بین ۳۱۴ درخواست مجوز چاپ کتاب به ۲۸۵ تقاضا پاسخ داده شد و در نهایت برای ۲۴۵ عنوان کتاب مجوز چاپ صادر شد.

وی درباره لغو مجوز مطبوعات غیرفعال در استان هم خاطرنشان کرد: مطبوعات باید فاصله شش ماهه تا یک‌ساله عدم درج داشته باشند تا لغو مجوز صورت گیرد و در حال حاضر نشریات استان به صورت نامنظم فعال هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار