معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: نمونه گیری، تست اولیه و تشخیص اولیه از افراد مشکوک به کرونا از مراجعه غیر ضرور افراد به بیمارستان‌ها پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۸۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵ 06 July 2020
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان گفت: تست کرونا در مراکز خدمات جامع سلامت این استان برای افراد واجد شرایط نمونه‌گیری یاد شده در پروتکل‌های وزارت بهداشت، رایگان صورت می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، منوچهر کرمی اظهار داشت: به منظور پیشگیری از بار مراجعات به بیمارستان‌ها مراکز جامع سلامت در جریان شیوع کرونا فعال‌تر شده و برخی به صورت شبانه روزی و تعدادی همه به مدت ۱۶ ساعت به مراجعه کنندگان خدمات ارائه کردند.

وی اضافه کرد: در این مراکز به سوال‌های افراد در زمینه بیماری کرونا به صورت دقیق و حساب شده پاسخ داده می‌شد همچنین در صورت اعلام یا مشاهده علائم ساده و ابتدایی کرونا در افراد، آزمایش لازم صورت می‌گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان بیان کرد: نمونه گیری، تست اولیه و تشخیص اولیه از افراد مشکوک به کرونا از مراجعه غیر ضرور افراد به بیمارستان‌ها پیشگیری می‌کند.

کرمی اظهار داشت: نمونه‌گیری از مراجعان به مراکز جامع سلامت همه روزه صورت می‌گیرد و شماری از افراد به صورت سرپایی مداوا، برای تعدادی دارو تجویر و شماری از مراجعه کنندگان نیز به بیمارستان ارجاع داده می‌شوند.

وی بیان کرد: فعالیت مراکز ۱۶ ساعته از هشت صبح آغاز و تا ۱۲ شب ادامه دارد، اما برای مدتی به علت کاهش بار بیماری، فعالیت این مراکز تا ساعت ۹ تا ۱۰ شب بود که هم اینک مناسب با شرایط محل فعالیت ساعت کاری پیش بینی شده است.

۲۶ مرکز خدمات جامع سلامت در همدان فعال است که از این تعداد ۱۲ مرکز به صورت ۱۶ ساعته و مابقی شبانه روزی به مراجعه کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

مراکز ۱۶ ساعته شهر همدان در منطقه خضر خیابان وحدت، انتهای حصارولیعصر راه روستای علی‌آباد و خیابان میرزاده عشقی محوطه کمال آباد پذیرای مراجعه کنندگان هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار