ابراهیم جلیلی با بیان اینکه از دو هفته اخیر شاهد تشدید این بیماری در استان هستیم، ابراز کرد: شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم شادی و عزا از مهم‌ترین علل این روند افزایشی بیماری بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۷ 02 July 2020
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: با افزایش موارد مثبت کرونا در استان آمار مراجعات و بیماران بستری در بیمارستان‌های استان نسبت به ماه گذشته سه برابر شده است.

به گزارش تسنیم، جلیلی اظهار داشت: آمار بیماران تنفسی و مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان نسبت به ماه گذشته سه برابر شده و در حال حاضر ۵۵۰ نفر به عنوان بیماران تنفسی مشکوک و مبتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی با بیان اینکه از دو هفته اخیر شاهد تشدید این بیماری در استان هستیم، ابراز کرد: شرکت در دورهمی‌های خانوادگی و مراسم شادی و عزا از مهم‌ترین علل این روند افزایشی بیماری بوده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بیشتر بیماران شناسایی شده از اعضای یک خانواده بوده و یا با یکدیگر ارتباط نزدیک داشته‌اند، تصریح کرد: اگر رفت و آمد‌های خانوادگی و خویشاوندی محدود شود می‌توانیم به کنترل این ویروس امیدوار باشیم.

جلیلی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه که آمار بیماران کاهشی بود ۲۳۵ تخت در کل استان برای بیماران کرونایی در نظر گرفتیم، گفت: در شرایط کنونی ۷۰۰ تخت بستری را برای این بیماران آماده سازی کرده ایم.

وی افزود: در بخش مراقبت‌های ویژه نیز ۱۰۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده که اگر احساس نیاز کنیم مجبور به افزایش آن خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه بدون شک اگر آمار مبتلایان کرونا در استان به همین منوال پیش برود با کمبود تخت‌های بیمارستانی و تجهیزات مواجه می‌شویم، اظهار داشت: مراکز ۱۶ ساعته ما نیز خدمات سرپایی و غربالگری را برای بیماران تنفسی و مشکوک به کرونا انجام می‌دهند.

جلیلی با بیان اینکه بیمارانی که دچار افت اکسیژن خون، ضعف عمومی بدن و علائم شدید بیماری می‌شوند را بستری می‌کنیم، ابراز کرد: بیماران سرطانی، افراد مسن و مبتلا به بیماری زمینه‌ای نیز از گروه‌های پرخطر این بیماری به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه از دیروز اعمال جراحی غیر اورژانسی را در بیمارستان‌های عمومی استان محدود کردیم، تصریح کرد: این اقدام برای مدیریت بهتر بیمارستان‌ها و مصرف اکسیژن انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه خطر ابتلا به کرونا و مرگ ناشی از آن در کمین همه مردم است، تاکید کرد: با استفاده از ماسک، رعایت توصیه‌های بهداشتی و پرهیز از حضور در میهمانی‌ها و دورهمی‌ها به حفظ سلامت خود و دیگران کمک کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار