مهدی صلواتی گفت: درصدد هستیم جشن عید غدیر را نسبت به سال‌های قبل باشکوه و به صورت گسترده برگزار شود، ستاد مردمی عید غدیر نیز به منظور تحقق این مهم به ریاست آیت‌الله شعبانی تشکیل شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳ 01 July 2020
دبیر ستاد مردمی غدیر استان همدان از برگزاری جشن‌های عید غدیر با محوریت مساجد محلات خبر داد.
برگزاری جشن‌های عید غدیر با محوریت مساجد محلات

به گزارش فارس، صلواتی در نشست شورایاران محلات شهر همدان اظهار کرد: برگزاری جلسات با معتمدین محلات، ائمه مساجد و هیئات مذهبی کمک شایانی به ستاد جهت نشر پیام غدیر می‌کند چراکه مساجد در محلات دارای نقش مؤثری هستند.

وی افزود: درصدد هستیم جشن عید غدیر را نسبت به سال‌های قبل باشکوه و به صورت گسترده برگزار شود، ستاد مردمی عید غدیر نیز به منظور تحقق این مهم به ریاست آیت‌الله شعبانی تشکیل شد.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان با بیان اینکه ۹ کمیته در ستاد تشکیل شده است ادامه داد: کمیته‌های ۹ گانه شامل علمی محتوایی، فضاسازی شهری، رسانه و فضای مجازی، پشتیبانی و خیرین، خدمات اجتماعی، اطعام و افطار، مراسم، جشنواره و مسابقات و کودک و نوجوان تعریف شده است.

وی بیان کرد: نصب سه پرچم بر سردرب مغازه‌ها و منازل در محلات شهر مهم‌ترین اقدامی است که ستاد مردمی غدیر استان همدان پیگیری می‌کند و محلات در تحقق این امر نقش اساسی دارند.

صلواتی افزود: تلاش بر این است که پرچم‌ها با هزینه نازل در اختیار مردم قرار گیرد که در صورت تحقق این طرح شاهد ایجاد فضایی به صورت بصری در سطح شهر خواهیم بود که همه افراد را متوجه غدیر و عظمت ولایت امیرالمؤمنین (ع) خواهد کرد.

وی بیان کرد: برگزاری جلسات با معتمدین محلات، ائمه مساجد و هیئات مذهبی کمک شایانی به ستاد برای نشر پیام غدیر می‌کند چراکه مساجد در محلات دارای نقش مؤثری هستند.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان خاطرنشان کرد: در زمینه اطعام و افطار به دنبال اطعام و افطار به صورت دسته‌جمعی نیستیم بلکه باید اعطای اطعام توسط خانواده‌ها به همسایه خود به مناسبت جشن عید غدیر در سطح شهر فرهنگ‌سازی شود.

وی از تشکیل کمیته خدمات اجتماعی خبر داد و افزود: ارائه خدمات اجتماعی شامل حضور پزشک، مشاور خانواده و مشاور حقوقی در محلات توسط این کمیته انجام خواهد شد که به صورت رایگان به مناسبت عید غدیر خدماتی را به مردم ارائه دهند.

صلواتی اضافه کرد: کمیته مراسمات متشکل از هیئات حسینی عضو جامعه ایمانی مشعر، هیئت رزمندگان ثارالله همدان و کانون بسیج مداحان است و مقرر شد این هیئات علاوه بر برگزاری جشن عید غدیر آذین‌بندی ویژه مساجد در محلات را بر عهده بگیرند.

وی بیان کرد: باید توجه کرد که چاپ تمام بنر و آذین‌بندی‌ها با شعار «امامت تنها صراط مستقیم الهی» انجام خواهد شد و به دنبال برگزاری جشن ویژه در بلوار ارم هستیم.

دبیر ستاد مردمی غدیر در استان همدان ادامه داد: در این راستا به مدت ۱۵ شب توسط ۱۵ هیئت در فضای باز تالار قرآن و مرکز همایش‌های همدان جشن عید غدیر برگزار خواهد شد.

وی از راهپیمایی ۵ هزار نفری خانواده‌های همدانی در روز عید غدیر خبر داد که با کمک اعضای ستاد برگزار خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار