عاطفه زارعی یادآور شد: هم اکنون در استان همدان ۱۱۶ باب کتابخانه فعال است که با بهره برداری از چهار باب کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های استان به ۱۲۰ باب افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۶۹۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 01 July 2020
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بیش از ۳۳ هزار نفر در استان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کرده اند.

به گزارش ایسنا، زارعی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان رزن، با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید اظهار کرد: بیش از ۳۳ هزار نفر در استان همدان در این جشنواره شرکت کرده اند.

وی ادامه داد: دهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی در قالب کتابخوانی مجازی، داستانک نویسی، نمایش خلاق و نقاشی در سه بخش فردی، گروهی یا خانواده به شیوه الکترونیکی برگزار می‌شود.

زارعی خاطرنشان کرد: در شهرستان رزن هم بیش از ۳۶۰۰ نفر در این جشنواره شرکت کرده اند که تا پایان تیرماه فرصت شرکت در جشنواره وجود دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان از شهرداران خواست با پرداخت نیم درصد حق کتابخانه‌های عمومی این نهاد فرهنگی را در ارائه خدمات رسانی مطلوب‌تر یاری کنند.

وی از بهره برداری چهار باب کتابخانه عمومی در استان همدان خبر داد و گفت: امسال چهار باب کتابخانه در حوزه توسعه فضا و ایجاد کتابخانه به بهره برداری خواهد رسید.

زارعی یادآور شد: هم اکنون در استان همدان ۱۱۶ باب کتابخانه فعال است که با بهره برداری از چهار باب کتابخانه، تعداد کتابخانه‌های استان به ۱۲۰ باب افزایش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان رزن هم با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی به عنوان پایه فعالیت‌های فرهنگی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، گفت: این امر نیازمند توجه جدی تمامی دستگاه‌های دولتی به این مقوله است.

سیدرضا سلامتی تعداد کتابخانه‌های فعال شهرستان رزن را هفت باب عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد سه باب شهری، سه باب روستایی و یک باب مشارکتی است.

وی ادامه داد: در چهار روستای با جمعیت بالای این شهرستان امکان ایجاد کتابخانه وجود دارد که در تلاش هستیم با مشارکت خیرین در این روستا‌ها کتابخانه ایجاد شود.

فرماندار شهرستان رزن اظهار کرد: موضوع سهم نیم درصد کتابخانه‌ها نیز با پایبندی به قانون و تعامل شهرداری و اداره کتابخانه‌ها بهتر حل خواهد شد.

سلامتی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کروناویروس و عدم مراجعه به کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی سایت‌ها و کتاب‌های الکترونیکی در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار