حجت الاسلام محمدهادی نظیری با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ و استقرار روحانیون در فضا‌های شهری و روستایی است، ادامه داد: دو هزار و ۲۲۴ مبلغ در استان همدان فعالیت دارند.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۶ 30 June 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بااشاره به اینکه مهمترین وظیفه تبلیغات اسلامی تبلیغ و استقرار روحانیون در فضا‌های شهری و روستایی است، گفت: دو هزار و ۲۲۴ مبلغ در استان همدان فعال هستند.

به گزارش مهر، حجت الاسلام نظیری با اشاره به پشت سر گذاشتن یکم تیرماه سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به دستور امام خمینی (ره)، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در چند کلان حوزه فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تبلیغ و استقرار روحانیون در فضا‌های شهری و روستایی است، ادامه داد: دو هزار و ۲۲۴ مبلغ در استان همدان فعالیت دارند.

هشت هزار و ۲۱۲ ساعت نفر اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان همدان انجام شد
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۹۸۲ نفر خواهر مبلغه در استان همدان فعالیت دارند، بیان کرد: در سال گذشته هشت هزار و ۲۱۲ ساعت نفر اعزام مبلغ به مناطق شهری و روستایی استان همدان انجام شد.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ در سال گذشته کاهش داشت، افزود: ۲۶۸ روحانی مستقر و هجرت در روستا‌های استان همدان فعالیت دارند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه استقرار روحانیون در فضا‌های روستایی به صورت دائمی و مناسبتی انجام می‌شود، ادامه داد: محور دوم فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هیئات حسینی است.

وی با اشاره به وجود دو هزار و ۱۵۹ هیئت ثبت شده در استان همدان عنوان کرد: ۳۰۰ هیئت اختصاصی بانوان در استان همدان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان محور سوم فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی را ساماندهی مداحان دانست و با بیان اینکه دو هزار و ۱۷۰ مداح در استان همدان شناسایی شده است، افزود: مشخصات ۵۴۱ مداح خواهر در سامانه تبلیغات اسلامی ثبت شده و ۳۴۷ مبلغه سنتی در استان همدان فعالیت دارند.

وی محور چهارم فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی را فعالیت قرآنی دانست و افزود: ۴۴ خانه قرآن شهری و ۱۵۵ خانه قرآن روستایی و ۴۶ مؤسسه قرآنی در استان همدان وجود دارد.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه بخش قابل توجهی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات در حوزه گسترش فعالیت‌های قرآنی است، تاکید کرد: ۱۹۲ خانه عالم در استان همدان وجود دارد که در فضا‌های روستایی ساخته شده است.

وی به مقایسه استان همدان با استان‌هایی مشابه پرداخت و با بیان اینکه استان همدان دارای شرایط نسبتاً خوبی است، ادامه داد: همدان در حوزه استقرار روحانیون کمی عقب است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات استان همدان از نظر انجام فعالیت‌های قرآنی در کشور رتبه نخست را دارد، افزود: استان همدان از نظر فعالیت‌های هیئتی جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد.

وی در ادامه به راهبرد‌ها و سیاست‌های سازمان تبلیغات در سال‌جاری پرداخت و ادامه داد: ۱۴۰۰ سال حوزه تبلیغ دین را مردم عهده دار بودند؛ لذا باید ظرفیت‌های مردمی را فعال کرد و آحاد مردم در تأمین منابع دینی مشارکت کنند.

مشارکت آحاد مردم در امر تبلیغ دین و فرهنگ سازی در فضای جامعه ضروری است
حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه مشارکت آحاد مردم در امر تبلیغ دین و فرهنگ سازی در فضای جامعه ضروری است، ادامه داد: یکم تیرماه اجلاسیه‌ای در تهران برگزار و چهار مهمان ویژه از استان همدان در این مراسم حضور داشتند.

وی به اقدامات مردم همدان در ایام شیوع کرونا در ابتدای امسال اشاره کرد و با بیان اینکه بانوان نهاوندی در زمینه تولید ماسک مشارکت داشتند و رهبر معظم انقلاب از آنان تجلیل کردند، گفت: در این اجلاسیه همسر سردار شهید سلگی و دهقان نیری دبیر هیئت پیر غلامان حسینی تجلیل شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه در زمینه مردمی سازی تبلیغ برای نخستین بار یک پزشک و یک مکانیک به عنوان مبلغ دین در استان همدان معرفی و در این برنامه صحبت کردند، افزود: آحاد مردم در هر کسوت و لباس و جایگاه نسبت به نظام ارزش‌های دینی و نظام ارزش‌های انقلاب اسلامی مسئول هستند و باید نقش تبلیغی خود را بازی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار