محمدرضا بیاناتی با بیان اینکه متأسفانه ۱۲ مورد از تماس‌ها نیز اعلام حریق کذب و ۳۹ هزار و ۹۷۵ مورد ایجاد مزاحمت بوده است، گفت: از ۷۴۱ عملیات انجام شده ۴۰۸ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۱ 30 June 2020
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: طی ۳ ماهه نخست امسال ۱۳ مرکز تجاری در همدان دچار آتش سوزی شده است.

به گزارش مهر، بیاناتی گفت: از آغاز سال جاری تا پایان خرداد تعداد ۳۹ هزار و ۹۷۵ تماس و میانگین روزانه ۴۳۰ تماس با سامانه ۱۲۵ همدان برقرار شده که از این تعداد ۷۴۱ مورد منجر به عملیات شده، ۲ هزار و ۵۲۸ تماس برای راهنمایی و مشاوره برقرار شده و ۵ هزار و ۹۴ تماس اشتباه بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه ۱۲ مورد از تماس‌ها نیز اعلام حریق کذب و ۳۹ هزار و ۹۷۵ مورد ایجاد مزاحمت بوده است، گفت: از ۷۴۱ عملیات انجام شده ۴۰۸ مورد مربوط به عملیات اطفا حریق بوده است.

وی اظهار کرد: پوشش گیاهان خودرو ۱۸۸ مورد، اماکن مسکونی با ۶۳ مورد، وسایط نقلیه با ۴۰ مورد، باغات و فضای سبز ۲۶ مورد و مراکز تجاری با ۱۳ مورد بیشترین کاربری عملیات‌های اطفا حریق را شامل شده است.

بیاناتی با اشاره به انجام ۳۳۳ عملیات امداد و نجات گفت: بیشترین میزان این عملیات شامل ۷۱ مورد نجات حیوانات، ۶۰ مورد مهار حیوانات،۵۹ مورد رهاسازی افراد محبوس در اماکن مختلف، ۵۳ مورد نجات افراد محبوس شده در آسانسور، ۲۰ مورد رهاسازی اندام بدن از داخل زیورآلات و اجسام و ۱۶ مورد امداد و نجات در سوانح رانندگی و سقوط خودرو‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه موقعیت ۴۰۵ مورد از عملیات اطفا حریق و ۳۳۲ مورد از عملیات امداد نجات در محدوده خدماتی شهر همدان و ۴ عملیات خارج از آن بوده است، اضافه کرد: نحوه بروز ۲۱۳ حادثه آتش سوزی عمدی، ۱۸۳ مورد غیر عمدی و ۱۲ مورد نیازمند کارشناسی است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان با اشاره به اینکه ۳۵ نفر از جمله یک آتش نشان در حوادث آتش سوزی و امداد و نجات مصدوم و ۹ نفر فوت شده‌اند، عنوان کرد: آتش نشانان در سه ماه گذشته با سرعت عمل و از خود گذشتگی ۱۹۰ نفر را در عملیات امداد و نجات و اطفا حریق و نجات داده‌اند.

وی با اشاره به انجام ۴ مورد پایش سطح ایمنی اماکن مختلف اضافه کرد: طی سه ماهه نخست سال ۲۰۸ مورد پروانه و دستورالعمل ایمنی و ۱۲۴ مورد پایانکار و تائیدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار