افشین محمدی به کاهش آمار اهدای خون بخاطر شیوع کرونا خبر داد و گفت: آمار اهدای خون در استان ما تا ۱۵ درصد کاهش یافته، اما با این حال با کمبود مواجه نیستیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 30 June 2020
مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: تاکنون ۴۷ واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونایی اهدا شده است.

به گزارش تسنیم، محمدی با بیان اینکه روزانه حداقل یک واحد پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا اهدا می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۴۷ واحد پلاسما اهدا شده و ۳۰ واحد از آن برای درمان بیماران استفاده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر پلاسمای بهبود یافتگان در روز‌های نخست بیماری برای بیماران مورد استفاده قرار گیرد سبب درمان آن‌ها می‌شود، ابراز کرد: خوشبختانه تاکنون نتایج پلاسما درمانی در همدان موفقیت آمیز بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه باید یک ماه از بهبودی کامل بیمار مبتلا به کرونا گذشته باشد تا بتواند پلاسمای خونش را برای درمان بیماران بدحال اهدا کند، گفت: این افراد می‌توانند حداقل ماهی یک بار نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

محمدی با اشاره به اینکه اهدا کنندگان پلاسما باید دارای شرایط مورد نظر باشند، اظهار داشت: افرادی که سابقه بارداری، بیماری‌های زمینه‌ای و سن کمتر از ۱۸ سال و بالاتر از ۶۰ سال داشته باشند مجاز به اهدای پلاسما نیستند.

وی در بخش دیگری از گفت‌وگو به کاهش آمار اهدای خون بخاطر شیوع کرونا خبر داد و گفت: آمار اهدای خون در استان ما تا ۱۵ درصد کاهش یافته، اما با این حال با کمبود مواجه نیستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان اینکه همدان معین استان تهران است و در صورت اعلام نیاز فرآورده‌های خونی را به این استان ارسال میکنیم، تصریح کرد: تاکنون هزار واحد خون به استان تهران فرستاده شده است.

محمدی از کمبود همیشگی پلاکت خبر داد و اظهار داشت:، چون پلاکت قابلیت نگهداری و ذخیره سازی طولانی مدت ندارد؛ بنابراین همیشه با دغدغه کمبود آن مواجه ایم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار