رشید حیدری‌مقدم با بیان اینکه با ایثار کارکنان شرایط کل استان در مواجهه با کرونا بین سبز و زرد است گفت: تعداد فوتی‌های کل استان ۱۵۷ نفر بوده و یک‌هزار و ۶۰۰ مورد مثبت در بیماران سرپایی گزارش شده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 30 June 2020
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با بیان اینکه با ایثار کارکنان شرایط کل استان همدان در مواجهه با کرونا بین سبز و زرد است گفت: تعداد فوتی‌های کل استان ۱۵۷ نفر بوده و یک‌هزار و ۶۰۰ مورد مثبت در بیماران سرپایی گزارش شده است.

به گزارش فارس، حیدری‌مقدم در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا و مسئولان بخش‌های مختلف مجتمع آموزشی درمانی بعثت اظهار کرد: مجتمع آموزشی درمانی بعثت از مهمترین نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی همدان است و ما قدردان زحمات همه تلاشگران این مجموعه هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی برای نخستین‌بار توانمندی دنیا با معیار واحدی به نام مقابله با کرونا اندازه‌گیری می‌شود، گفت: طبق آخرین آمار جهانی بیش از ۱۰ میلیون نفر به کرونا آلوده شدند و مرگ ۵۰۰ هزار نفر در جهان بر اثر این بیماری رخ داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به اینکه تاریخ بشر شاهد همه‌گیری‌های جهانی بسیاری بوده است؛ فرصت خدمت‌رسانی در این مقطع زمانی را بسیار ارزشمند دانست.

وی با یادآوری اینکه امروزه با عبور از جنگ‌های فیزیکی ما سربازان جنگ‌های دنیای جدید هستیم، اظهار کرد: باید در این شرایط به عنوان افرادی که در خط مقدم بحران هستند، مبارزه کنیم و تمام توان مدیریتی خود را در این بحران به کار گیریم.

حیدری‌مقدم با ارائه مثال‌هایی مبنی بر اینکه ارتباطات جهانی در ابعاد مختلف تحت تأثیر کرونا قرار می‌گیرد، گفت: رویکرد‌های آموزشی باید به سمت آموزش مجازی و آموزش از راه دور پیش برود همچنین روند درمان نیز به شکل تله‌مدیسن باشد.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح تحول سلامت انقلاب بزرگی در حوزه تجهیزات بیمارستانی رخ داد، به مصداق‌های این موضوع از جمله خریداری تجهیرات مختلف از جمله ام. آر. آی، سی. تی، گاما اسکن و دریافت ۷۰ آمبولانس اسپرینتر از ابتدای طرح تحول سلامت تاکنون اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا توجه به پرداخت‌های پرسنل و اعضای هیات علمی را از مهمترین دغدغه در حوزه مدیریت بیمارستانی عنوان کرد و به ارائه آمار مقایسه‌ای از پرداختی‌های دانشگاه در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پرداخت.

وی با بیان اینکه با ایثار کارکنان شرایط کل استان در مواجهه با کرونا بین سبز و زرد است گفت: تعداد فوتی‌های کل استان ۱۵۷ نفر بوده و یک‌هزار و ۶۰۰ مورد مثبت در بیماران سرپایی گزارش شده است.

حیدری‌مقدم با اشاره به لزوم تلاش همگانی برای عبور با سلامتی از این بحران گفت: کارکنان سلامت رزمندگان خط اول دفاع کارکنان سلامت هستند و ما امید مردم کشور برای عبور از بحران هستیم.

وی با تشکر از جهاد شبانه‌روزی کارکنان بعثت در پاسخ به درخواست خریداری برخی تجهیزات بیان کرد: لیستی از تجهیزات ضروری در اختیار گیرد تا برای تامین آن برنامه‌ریزی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در ادامه تلاش برای تبدیل وضعیت نیروها، در نظر گرفتن گروه تشویقی برای کارکنان درگیر با کرونا، ترمیم کارانه همه دانشگاه از بهورز تا فوق‌تخصص‌و برنامه‌ریزی برای تزریق نیرو جهت دوام‌آوری در جنگ فرسایشی با کرونا را از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی در خصوص پیشنهاد لغو عمل‌های الکتیو گفت: طبق پیش‌بینی‌ها به زودی مجبور به لغو عمل‌ها الکتیو خواهیم بود و با مدیریت مسائل این بحران را با سربلندی طی خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار