رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه برندسازی برای شهر همدان از سیاست‌های شورای شهر در دوره پنجم مطرح و پیگیری شد، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، در حوزه تخصصی خود برندسازی فرهنگی را در دستورکار قرار داد.
کد خبر: ۸۶۸۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 29 June 2020

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه برندسازی برای شهر همدان از سیاست‌های شورای شهر در دوره پنجم مطرح و پیگیری شد، کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، در حوزه تخصصی خود برندسازی فرهنگی را در دستورکار قرار داد.

به گزارش تابناک همدان از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان؛ رضوان سلماسی در نطق پیش از دستور صحن شورا، اظهار کرد: در راستای برندسازی فرهنگی، شکل گیری شورای اجتماعی محلات و کسب عنوان شهر دوستدار کودک از مهم‌ترین اهداف کمیسیون کلید خورد که با حمایت همکاران و همکاری حوزه‌های مرتبط در شهرداری محقق شد.

سلماسی با بیان اینکه شورای اجتماعی محلات با هدف جلب مشارکت حداکثری شهروندان، فارغ از طبقه اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی آنها، منطبق با زمانبندی و برنامه اجرایی آن شکل گرفت، اضافه کرد: علی‌رغم نیاز به مرتفع کردن ضعف‌ها، غنی‌سازی عملکرد و تقویت ساختار این شوراها، سیاست کمیسیون با تحقق درصد قابل قبولی در این حوزه، در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: برند فرهنگی دیگر مورد توجه این کمیسیون، باتوجه به حوزه تاثیرگذار کودکان در شهر، کسب عنوان و نشان شهردوستدار کودک برای همدان تعریف شد.

به گفته سلماسی؛ پس از طرح موضوع، با جلب مشارکت متخصصین و فعالین مدنی حوزه کودکان، کارگروه شهر دوستدار کودک در مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی، ذیل کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا شکل گرفت تا ضمن بررسی تخصصی با احصاء نیازها، لزوم حرکت در این مسیر را به صورت علمی بررسی کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر همدان در این خصوص گفت: نتیجه مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در این کارگروه، تشکیل دبیرخانه شهر دوستدار کودک در معاونت شهرسازی و معماری، منطبق با دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت کشور بود.

سلماسی افزود: با شکل گیری دبیرخانه و شروع اقدامات تعریف شده، ارزیابی عملکرد یک ساله شهر در این حوزه، توسط وزارت کشور و سازمان جهانی یونیسف، همدان توانست پس از رقابت با ۷۰ شهر متقاضی، در کنار ۱۱ شهر دیگر از سوی مراجع ذیصلاح به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک معرفی شود.

وی ضمن تبریک کسب افتخار همدان به عنوان پایلوت شهر دوستدار کودک، بیان کرد: نقطه هدف کمیسیون و شورای اجرایی، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک و پایلوت شدن مجوز و فرصت حرکت برای دستیابی به این برند ملی و بین المللی است که از این رو می‌طلبد شاخصه‌ها و دستورالعمل وزارت کشور و سازمان یونیسف ازسوی دبیرخانه، برای هماهنگ کردن اقدامات تمامی دستگاه‌های مرتبط در شهر، با محوریت دبیرخانه شهر دوستدارکودک احصا و ابلاغ شود.

سلماسی همچنین گفت: ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته این دبیرخانه، خواست مشخص از شهرداری ارائه گزارش عملکرد به نمایندگان مردم در پارلمان شهری و ارائه هدف گذاری‌ها و تقویم کاری این دبیرخانه در سال آتی است، زیرا در صورت عدم تکمیل چرخه شهر دوستدار کودک و تایید آن از سوی وزارت کشور و یونیسف علی رغم پایلوت شدن، کسب عنوان و نشان شهر دوستدار کودک محقق نخواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار