موسی‌رضا غفاریان با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۳۱۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۷ اتحادیه است که این تعداد ۲۷۶۰ واحد فعال بوده و فعالسازی مابقی در دست اقدام قرار دارد، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در سه ماهه ابتدای امسال ۴۶۰ مورد بازرسی و ۳۵ مورد گشت مشترک با دیگر ادارات از واحد‌های صنفی سطح شهرستان انجام داده که این موارد بازدید و گشت منجر به جریمه ۵۱ واحد و ۱۴۷ مورد اخطار شده است.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸ 29 June 2020
رئیس کمیسیون بازرسی و نظارت اصناف کشور گفت: بیش از سه میلیون واحد صنفی در سطح کشور فعالیت دارند که شیوع کروناویروس به نیمی از این واحد‌های صنفی آسیب زد که دولت در حال اندیشیدن تدابیر لازم برای واحد‌های صنفی آسیب دیده است.

به گزارش ایسنا، غفاریان اظهار کرد: واحد‌های صنفی در حال فعالیت کشور دو میلیون نفر را به صورت میانگین به کار گرفته اند که با احتساب خانواده واحد‌های صنفی و افراد مشغول در حوزه اصناف در حال حاضر در مجموع ۲۰ میلیون نفر در کنار سفره اصناف نان می‌خورند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۳۱۰۰ واحد صنفی در قالب ۱۷ اتحادیه است که این تعداد ۲۷۶۰ واحد فعال بوده و فعالسازی مابقی در دست اقدام قرار دارد، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در سه ماهه ابتدای امسال ۴۶۰ مورد بازرسی و ۳۵ مورد گشت مشترک با دیگر ادارات از واحد‌های صنفی سطح شهرستان انجام داده که این موارد بازدید و گشت منجر به جریمه ۵۱ واحد و ۱۴۷ مورد اخطار شده است.

رئیس اتاق اصناف اسدآباد از پلمب ۳۵ واحد صنفی شهرستان در سه ماه ابتدای امسال خبر داد و یادآور شد: این واحد‌های صنفی به علت نداشتن پروانه کسب و یا سرپیچی از دستورات ستاد کروناویروس شهرستان در مدت فوق پلمب شده اند.

وی تمدید پروانه کسب ۲۳ واحد صنفی، ۱۷ مورد اخذ پروانه کسب، ۱۳ مورد تجدید پروانه کسب، پنج مورد ابطال پروانه کسب و ۳۵ مورد فک پلمب را از دیگر اقدامات اتاق اصناف شهرستان اسدآباد در سه ماهه ابتدای امسال عنوان کرد و یادآور شد: از ۳۳ مورد شکایت از واحد‌های صنفی اسدآباد طی مدت فوق ۳۰ مورد در کمیسیون حل اختلاف حل و فصل و سه مورد به تعزیرات ارجاع شده است.

غفاریان در ادامه با اشاره به اینکه از زمان شیوع کرونا اصناف اسدآبادی حمایت‌های قابل تحسینی از اقشار آسیب دیده سطح شهرستان داشته اند، گفت: کمک در تأمین بسته‌های حمایتی و بخشش ۸۵ مورد اجاره بها مغازه و مسکن مؤجران را از اقدامات خیرین حوزه اصناف این شهرستان می‌توان برشمرد.

وی همچنین با بیان اینکه اصناف شهرستان از هفته بازارها، دستفروشان و وانت بار‌ها گلایه‌مند هستند چراکه بازار شهر را با رکود مواجه کرده‌اند، یادآور شد: در اسدآباد تعداد وانت بار‌ها و دستفروشان بیش از تعداد واحد‌های صنفی شهر شده که این مسئله باعث مختل شدن کسب و کار واحد‌های صنفی و اعتراض آن‌ها شده که این امر از مدت‌ها پیش در حال پیگیری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار