دکتر ارتین کمالی گفت: در دو ماهه ابتدای سال ۹۸ چهار مرد و در مدت مشابه امسال یک مرد بر اثر حادثه کار جان خود را از دست داده اند که این نشان از کاهش ۷۵ درصدی متوفیان ناشی از حوادث کار دارد.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 29 June 2020
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان از مرگ کارگر ۴۳ ساله در یکی از روستا‌های شهر همدان بر اثر ریزش آوار خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کمالی توضیح داد: روز گذشته -یکشنبه ۸ تیرماه- در روستای ابرو یک کارگر ۴۳ ساله مشغول تخریب یک دیوار قدیمی بوده که دیوار ریزش کرده و بر سرش آوار می‌شود و در دم جان می‌بازد.

وی مطرح کرد: در دو ماهه ابتدای سال ۹۸ چهار مرد و در مدت مشابه امسال یک مرد بر اثر حادثه کار جان خود را از دست داده اند که این نشان از کاهش ۷۵ درصدی متوفیان ناشی از حوادث کار دارد.

کمالی با بیان اینکه در سال ۹۷ در مجموع ۳۸ مرد بر اثر حوادث ناشی از کار جان باختند، افزود: متوفیان حادثه کار در سال ۹۸، ۳۶ مرد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، کاهش ۵.۲ درصدی داشته است.

وی در ادامه گریزی به آمار مصدومان حادثه کار زد و اظهار کرد: در دو ماهه نخست سال ۹۹، ۶۲ مرد و در مدت مشابه سال ۹۸، سه زن و ۶۹ مرد در مجموع ۷۲ نفر بر اثر حوادث ناشی از کار دچار مصدومیت شده اند که آمار نشان از کاهش ۱۳.۸ درصدی مصدومیت دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان با بیان اینکه سال ۹۷، ۱۰ زن و ۴۲۵ مرد در مجموع ۴۳۵ نفر در حادثه کار مصدوم شدند، ادامه داد: تعداد مصدومان حوادث ناشی از کار سال ۹۸، ۱۷ زن و ۴۸۳ مرد در مجموع ۵۰۰ نفر است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته آن، ۱۴.۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی حوادث کار را از دو منظر تشریح کرد و گفت: برخی از افراد پیش از بروز سانحه به علت بیماری از جمله سکته قلبی جان باخته سپس دچار سانحه کار می‌شوند که در معاینات پزشکی این موضوع رصد و مشخص می‌شود.

کمالی سقوط از بلندی، اصابت جسم سخت، سوختگی و کمبود اکسیژن را از مهمترین عوامل فوت ناشی از حوادث کار عنوان کرد و یادآور شد: با رعایت نکات ایمنی می‌توان این حوادث را تا حد قابل توجهی کاهش داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار