حسین افشاری با بیان اینکه خروج اجباری مستأجران غیرقانونی است، مطرح کرد: شرایط کرونایی این اختیار را داده که قانون از مستأجران حمایت کند و تا زمانی که وارت بهداشت رسماً اعلام کند شرایط کشور عادی شده به قوت خود باقی است.
کد خبر: ۸۶۸۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 29 June 2020
فرماندار همدان با بیان اینکه ۵۲ هزار خانوار در همدان مستأجر هستند، گفت: ۱۵۵ هزار نفر در قالب ۵۲ هزار خانوار در همدان مستأجر هستند.

به گزارش ایسنا، افشاری در کارگروه اموراقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان همدان، تصریح کرد: تصمیم گرفته شده از امروز -دوشنبه نهم تیرماه- قرارداد اجاره تمامی مستأجران به صورت اتوماتیک تمدید شود و هیچ صاحب خانه‌ای اجازه ندارد مستأجر خود را به علت پایان مهلت قرارداد خارج کند.

وی با تأکید بر اینکه از امروز هیچ مؤجری اجازه خارج کردن مستأجر خود را ندارد، افزود: براساس تصمیم‌گیری‌های جدید مبالغ اجاره بهای امسال در تهران ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهرستان‌ها ۱۵ درصد مبالغ قرارداد‌های سال گذشته افزایش خواهد داشت.

وی با بیان اینکه خروج اجباری مستأجران غیرقانونی است، مطرح کرد: شرایط کرونایی این اختیار را داده که قانون از مستأجران حمایت کند و تا زمانی که وارت بهداشت رسماً اعلام کند شرایط کشور عادی شده به قوت خود باقی است.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه اولویت شهرستان همدان همدان معیشت و اشتغال است، گفت: در سه ماهه ابتدای امسال ۱۷۷۲ نفر شغل در این شهرستان ایجاد شده که ۱۱۳ درصد از تحقق شهرستان محقق شده است.

افشاری اظهار کرد: در پایان سال جاری باید در شهرستان همدان ۶۳۰۰ شغل ایجاد شود که در سه ماهه امسال ۱۷۷۲ نفر اشتغالزایی شده است.

وی با اشاره به اینکه افتخار این اشتغالزایی برای مردم شهرستان است، تصریح کرد: یکی از برکات تحریم‌ها این بود که مردم یاد گرفتند دستشان را روی زانوی خود بگذارند و به سمت کار کردن و ایجاد اشتغال روی آوردند.

وی با بیان اینکه مسکن یکی از محرک‌های اصلی اشتغال است، افزود: با توجه به اینکه به ازای هر ۶۵ مترمربع یک شغل ایجاد می‌شود با یک و نیم میلیون مترمربع پروانه ساختمانی صادر شده در همدان می‌توان میزان اشتغال ایجاد شده را به دست آورد به طوریکه اگر میزان احداث بنا بیش از سال گذشته شد، میزان شغل جدید به‌دست خواهد آمد.

فرماندار همدان با اشاره به جمعیت ۱۳۷۷ نفری بیمه شده جدید در سه ماهه امسال، یادآور شد: سال گذشته نیز شهرستان همدان در زمینه بیمه شدگان اجباری مشاغل خوب عمل کرد و امسال نیز بیش از ۸۵ درصد از مشاغل ایجاد شده بیمه شدند.

افشاری با تأکید بر اینکه فلسفه وجودی فنی و حرفه‌ای این است که مهارتی را آموزش دهد که منتج به اشتغال مهارت آموزان باشد، خاطرنشان کرد: فنی و حرفه‌ای همدان از نظر کمیته آموزش خوب عمل کرده و اینکه رصد شده مهارت آموزان مشغول به کار شده‌اند نیز اقدامی خوب است.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر نیاز بیکاران که خیل عظیمی از جامعه هستند، باشد، اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید مبتنی بر نیاز بیکاران باشد و در نهایت به اشتغال آن‌ها منتج شود.

فرماندار همدان از دستگاه‌های اجرایی خواست تا از ظرفیت فنی و حرفه‌ای استفاده کنند و تأکید کرد: دستگاه‌های اجریی از ظرفیت موجود در فنی و حرفه‌ای و مرکز جامع هتلداری استفاده کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای شهرستان مرتبط با نیاز جامعه هدف گزارش شد، خوشایند است، یادآور شد: آنچه به افزایش مهارت اشتغال کمک می‌کند توسط ادارات به آموزش فنی و حرفه‌ای اعلام شود تا بهره‌وری آموزش افزایش پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به برداشت گندم در شهرستان همدان، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۵۵۰ هزار تن گندم در استان همدان خریداری شود که بابت این خرید بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان دولت برای کشاورزان درنظر گرفته است و خوشبختانه طی هفته‌های گذشته که برداشت استان‌های جنوبی آغاز شده بود تا ۲۳ خرداد تمام مبالغ گندم کشاورزان پرداخت شده و امیدواریم برداشت گندم همدان به بیش از یک ماه کشیده نشود.

افشاری با اشاره به اضافه شدن چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج، گفت: طی پنج ماه گذشته چهار استخر شنا به ظرفیت شهر همدان و مریانج اضافه شد که به محض اینکه ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی استخر‌ها را صادر کند هر چهار استخر آماده بهره‌برداری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار