دکتر محسن ترکاشوند با بیان اینکه تعداد آمار بستری شدگان شهرستان در بحث کرونا در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه دو برابر شد، افزود: این روند ادامه یافت به گونه‌ای که در هفته اول تیرماه آمار تعداد مبتلایان به بیش از کل آمار اردیبهشت ماه رسید.
کد خبر: ۸۶۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 29 June 2020
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با بیان اینکه از نظر تقسیم بندی کشوری فعلاً شهرستان ملایر در وضعیت زرد است، هشدار داد: متأسفانه آمار مبتلایان به کرونا در سطح این شهرستان روبه افزایش است.

به گزارش ایسنا، دکتر ترکاشوند گفت: در بحث مقابله با کووید ۱۹ در اسفند، فرودین و اردیبهشت ماه بیماری را کنترل کردیم، اما بعد از اتمام ماه مبارک رمضان در خردادماه با سیر صعودی ابتلا در سطح شهرستان مواجه شدیم.

وی با بیان اینکه تعداد آمار بستری شدگان شهرستان در بحث کرونا در خردادماه نسبت به اردیبهشت ماه دو برابر شد، افزود: این روند ادامه یافت به گونه‌ای که در هفته اول تیرماه آمار تعداد مبتلایان به بیش از کل آمار اردیبهشت ماه رسید.

ترکاشوند خاطرنشان کرد: آمار کل بستری شدگان در اردیبهشت ماه ۱۶۸ نفر بود این درحالیست که در هفته اول تیرماه ۱۸۰ نفر مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های ملایر بستری شدند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با اشاره به اینکه ۹۰ درصد موارد کرونا مثبت در ملایر در یک کانون تجمع مثل عروسی، مراسم عزا، ختم و مهمانی‌ها به بیماری مبتلا شده اند، تصریح کرد: همه افراد از شرکت در مراسم عروسی و عزا خودداری کنند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا فرصتی است تا مردم مراسم عروسی و عزا را با کمترین هزینه برگزار کنند، افزود: انتظار داریم اشخاص رعایت کرده و با برپایی چنین مراسمی با جان و سلامت خانواده‌ها بازی نکنند، از سوی دیگر ستاد مقابله با کرونا نیز در این رابطه ورود پیدا می‌کند.

ترکاشوند با اشاره به اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا تازه در ملایر آغاز شده است، گفت: در بحث برگزاری مراسم عزا و عروسی قطعا دستگاه‌های ذیربط حوزه قضایی و انتظامی و حوزه بهداشتی بنابر قانون نظارت خود را اعمال می‌کنند، اما توصیه می‌کنیم مردم این بیماری را جدی بگیرند و بیشتر رعایت کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک را به عنوان مهمترین وسیله حفاظت فردی در برابر بیماری به همه افراد توصیه می‌کنیم، اظهار کرد: تمامی اشخاص به ویژه بیماران زمینه‌ای و افراد بالای ۶۰ سال ملزم به استفاده از ماسک هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر ادامه داد: به علت افزایش شمار مبتلایان، ظرفیت پذیرش را در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و غرضی افزایش داده ایم و در حال حاضر در هر کدام از این بیمارستان‌ها ۶۰ تخت به بیماران کرونا اختصاص داده شده است و فعلاً کمبود دارو و تجهیزات نداریم.

وی با تأکید بر اینکه مردم در شهر‌ها و روستا‌ها باید موازین و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا از ظرفیت پذیرش موجود بالاتر نرویم، گفت: در حال نصب یک دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان مهر هستیم تا نیاز بیماران به اکسیژن مرتفع شود.

این مقام مسئول یادآور شد: با وجود ذخیره سازی وسایل حفاظت فردی، همچنان نیازمند ورود خیرین و کمک‌های مردمی هستیم تا در صورت رشد آمار، با کمبود اقلام بهداشتی مواجه نشویم.

ترکاشوند با اشاره به اینکه پرسنل بهداشتی و درمانی چهار ماه است در حالت آماده باش به سر می‌برند و ما وارد یک جنگ فرسایشی شده ایم، افزود: متأسفانه تاکنون حدود ۲۲ نفر از گروه‌های مختلف کادر بهداشتی و درمانی درگیر این بیماری شده اند.

وی از سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی خواست تا با برنامه ریزی مناسب میزان مراجعه ارباب رجوع را به ادارات کاهش داده و حضور فیزیکی افراد را به حداقل برسانند تا از ابتلا به کرونا جلوگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ملایر با بیان اینکه هر فرد مبتلا تا زمان بهبودی باید حداقل یک ماه در استراحت کامل بوده و تحت نظر باشد و مراقبت‌های بهداشتی و درمانی را دریافت کند، خاطرنشان کرد: کرونا در بهبودیافتگان عارضه تولید کرده و می‌تواند عملکرد بعضی از اعضای بدن را مختل کند.

ترکاشوند با تأکید بر اینکه مردم از هر گونه حضور غیرضروری در خارج از منزل خودداری کنند، تصریح کرد: بخشداران، دهیاران و بهورزان به جد وارد کار شده و از مجدانه برپایی مراسم عروسی، عزا و هرگونه تجمع در روستا‌ها و شهر‌ها جلوگیری کنند.

وی فرهنگسازی، آگاه سازی، اطلاع رسانی و رعایت موازین بهداشتی توسط مردم را ضروری دانست و گفت: کلینیک ویژه فخریه بعدازظهر‌ها و مرکز جامع سلامت ۱۶ ساعته ما در باغ گل با پزشکان متخصص در حال خدمات رسانی به افراد مشکوک به بیماری کرونا هستند و پس از ویزیت بیماران، اقدامات لازم صورت می‌گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار