مجید درویشی در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در حال حاضر در شهرستان اسدآباد ۴۹ کارواش وجود دارد که ۴۰ کارواش دارای مجوز بوده و مابقی نیز باید تعیین تکلیف شده و نسبت به پلمب کارواش‌های بدون مجوز اقدام شود.
کد خبر: ۸۶۷۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 27 June 2020
فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: شهرستان اسدآباد به نسبت جمعیت دارای بیشترین کارواش در سطح استان همدان بوده که در همین راستا واگذاری مجوز کارواش جدید در شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایسنا، درویشی با بیان اینکه شهرستان اسدآباد دارای ۱۴۳۰ حلقه چاه مجاز اعم از کشاورزی و صنعتی بوده و نیمی از چاه‌های مجاز شهرستان به کنتور هوشمند مجهز هستند، مطرح کرد: در سال جاری تجهیز ۶۰ چاه به کنتور هوشمند در برنامه قرار دارد که فعلاً ۹ مورد آن انجام شده است.

درویشی با اشاره به اینکه تاکنون ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان شناسایی و ۲۵۰ حلقه از این چاه‌ها مسدود شده است، تصریح کرد: تاکنون از ۸۵۹ پرونده حلقه چاه شهرستان ۶۳۳ حلقه اصلاح و تعدیل شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: افت آب‌های زیرزمینی دشت اسدآباد ۲۱.۳۷ درصد و خروجی سالیانه روان آب‌ها از شهرستان ۱۶ میلیون و ۷۰۰ مترمکعب بوده که احداث پروژه تغذیه مصنوعی هلور و آجین در تقویت سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود و نیاز است در این راستا امور آبفا نسبت به تعیین تکلیف و گزارش کار این پروژه به فرمانداری اقدام کند.

درویشی همچنین با اشاره به وجود چهار حوزه آبخیز در شهرستان خاطرنشان کرد: تاکنون در ۲۸ هزار هکتار از عرصه مراتع ملی شهرستان عملیات آبخیزداری انجام شده و ۲۰ هزار هکتار از عرصه نیز نیازمند اجرای عملیات آبخیزداری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد شهر آجین و اسدآباد و ۹۲ درصد جمعیت روستا‌های اسدآباد شامل ۷۶ روستا تحت پوشش آبفا قرار دارند، گفت: میزان استاندارد مصرف آب در روز به ازای هر نفر ۱۵۰ لیتر بوده که اسدآبادی‌ها با ۱۸۰ تا ۲۰۰ لیتر در روز به ازای هر نفر پرمصرف‌ترین مشترکین آب استان همدان محسوب می‌شوند که نیاز است با فرهنگسازی نسبت مصرف صحیح و بهینه از آب به مردم اطلاع رسانی شود در غیر این صورت امور آب و فاضلاب شهرستان با چنین روندی به ناچار مجبور به اعمال مدیریت فشار خواهد شد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان اسدآباد هم تصریح کرد: روزانه ۲۰ حادثه شبکه آب در شهرستان اتفاق می‌افتد که برای تسریع رفع این حوادث با تغییر پیمانکار حوادث اتفاقات در حال اقدام هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار