مهدی صفی‌خانی با بیان اینکه دستکاری در جاده میشان کار اشتباهی بود و باید با دستگاه‌های متولی هماهنگی می‌شد که این اقدام صورت نگرفته است افزود: این انتقاد به کسانی که این کار را کردند وارد است.
کد خبر: ۸۶۷۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 27 June 2020
معاون فنی محیط زیست استان همدان گفت: دستکاری در جاده میشان اشتباه بود و برای تسطیح باید هماهنگی صورت می‌گرفت.

به گزارش فارس، صفی‌خانی در نشست بررسی وضعیت کوهستان الوند با عنوان "نجات الوند" اظهار کرد: هیچ دستکاری و حرکتی که در طبیعت است بی‌پاسخ نیست و نمی‌توان در این زمینه نظر مثبتی داشت.

وی با بیان اینکه دستکاری در جاده میشان کار اشتباهی بود و باید با دستگاه‌های متولی هماهنگی می‌شد که این اقدام صورت نگرفته است افزود: این انتقاد به کسانی که این کار را کردند وارد است.

معاون فنی اداره‌کل محیط زیست همدان با اشاره به اینکه جاده در ید و اختیار تله‌کابین است و باید از راه و شهرسازی و منابع طبیعی مجوز می‌گرفتند تصریح کرد: طبیعتاً اگر پروژه خاصی بود از محیط زیست هم باید مجوز دریافت می‌کردند.

وی ادامه داد: صریح‌ترین و بهترین نظر کارشناسی در خصوص تعریض یا عدم تعریض را اداره راه و شهرسازی و منابع طبیعی بیان کرده‌اند، زیرا الوند یکی از مناظر طبیعی بکر و بی‌نظیر همدان است و با توجه به محدوده منطقه الوند این موافقت صورت نگرفت.

صفی‌خانی یادآور شد: در راستای اینکه محدوده‌ای از الوند به عنوان نماد الوند حفظ شود، سعی شد بتوانیم این محدوده را اثر طبیعی ملی معرفی کنیم که این مسئله نیز مجوز لازم را گرفته و به زودی ثبت خواهد شد.

رئیس هیات کوهنوردی استان همدان نیز با بیان اینکه اگر الوندی نبود شهر همدانی هم نبود اظهار کرد: در خصوص جاده زیگزاگ میشان اسناد خوبی در هیات کوهنوردی وجود دارد.

علیرضا گوهری با اشاره به اینکه جاده‌های کوهستانی تعاریف زیادی دارد افزود: این جاده نیز به سال ۱۳۴۵ برمی‌گردد و حدود ۱۰ تا ۱۵ سال است که جاده جدیدی ایجاد نشده است.

وی بیان کرد: هیات کوهنوردی با توجه به کارگروه اقدامات و نظارت‌هایی را داشته، اما امیدواریم با جمع‌آوری اطلاعات دستگاه‌های متولی بتوانند اقداماتی برای دستکاری کمتر در الوند صورت گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار