مهدی صفی‌خانی گفت: حریق یکی از مشکلات مهم در راستای حفظ مراتع و منابع طبیعی استان است و محیط زیست هنگام بروز آتش سوزی در این مناطق با سایر ارگان های مسئول در این زمینه همکاری می کند.
کد خبر: ۸۶۶۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 24 June 2020
معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: شش دستگاه دمنده هوا با استفاده از منابع ملی خریداری شده و برای اطفاء حریق در استان همدان به کار گرفته شده است.

به گزارش ایسنا، صفی‌خانی با بیان اینکه ۳.۲ درصد از وسعت عرصه های طبیعی استان همدان تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست است، اظهار کرد: تخریب و تصرف در پوشش گیاهی کمتر بوده اما به واسطه شرایط و فصل گرما این مناطق مستعد حریق هستند.

وی با تأکید بر حفظ تنوع زیستی افزود: حریق یکی از مشکلات مهم در راستای حفظ مراتع و منابع طبیعی استان است و محیط زیست هنگام بروز آتش سوزی در این مناطق با سایر ارگان های مسئول در این زمینه همکاری می کند.

صفی خانی با بیان اینکه شش دستگاه دمنده هوا با استفاده از منابع ملی خریداری و در اختیار مناطق تحت مدیریت قرار داده شده است، خاطرنشان کرد: دستگاه دمنده با شدت بسیار زیاد هوا را به سمت آتش هدایت کرده و مانع از پیشروی آتش به سمت جلو شده و باعث خفگی حریق می شود.

وی بیان کرد: بسیاری از آتش سوزی ها در مناطق صعب العبور اتفاق می افتد که یکی از مشکلات در اطفاء آنها رسیدن به محل آتش سوزی است و افراد پس از رسیدن به آن منطقه انرژی خود را از دست می دهند که دستگاه دمنده هوا با استفاده از انرژی بدنی کمتر به اطفاء حریق کمک می کند.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه سبکی و سهولت در حمل و جابه جایی از دیگر مزیت های این دستگاه است، گفت: سایر دستگاه های قدیمی اطفاء حریق مانند بیل و آتش کوب نیز برای انجام سریع این امر تأمین شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار