مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال از درآمد شهرداری منطقه ۳ در حوزه ساماندهی حمل و نقل و ترافیک هزینه می‌شود و به منظور اجرای پروژه‌ها در سطح منطقه در سال ۹۹ بودجه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال مقرر شده که از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۴ 23 June 2020

مدیر شهرداری منطقه ۳ همدان گفت: ۲۸۰ میلیارد ریال از درآمد شهرداری منطقه ۳ در حوزه ساماندهی حمل و نقل و ترافیک هزینه می‌شود.
 
به گزارش تابناک همدان، محمد رضا فیضی منش، افزود: به منظور اجرای پروژه‌ها در سطح منطقه در سال ۹۹ بودجه‌ای بالغ بر ۹۰۰ میلیارد ریال مقرر شده که از منابع داخلی شهرداری تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حوزه کالبدی و شهرسازی مجموعاً هزینه‌ای بالغ بر ۵۷ میلیارد و پانصد میلیون ریال مقرر شده است اظهار داشت: رنگ آمیزی جداول، طراحی و نقاشی دیواره‌ها، احداث و بازسازی میدان شهید همدانی، ساماندهی میدان عاشورا، بلوار سردار شهید همدانی، احداث و ساماندهی جاده ملایر تا سه راه سد اکباتان از قبیل، اقداماتی که در این حوزه پیش بینی شده است.

مدیر شهرداری منطقه ۳ در ادامه ساماندهی معابر شهرک شهید مدنی، کوی قاسم آباد و حسن آباد، طرحی، اجرا و نصب مبلمان شهری، مطالعات پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی و همچنین طرح مطالعاتی شناسنامه دار کردن تجهیزات پارک‌ها را از دیگر وظایف شهرداری در حوزه کالبدی و شهرسازی دانست.

فیض منش احداث پارک ۶۰ هزار متری گلستان که فاز اول آن با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، احداث پارک دانش در بلوار دانشگاه آزاد با ۸ میلیارد ریال، مکانیزه کردن آبیاری بلوار حضرت امام فاز ۲ با ۷ میلیارد ریال و احداث پارک کوی رضوان با اعتبار ۳ میلیارد ریال را از اقدامات مهم شهرداری منطقه ۳ در حوزه محیط زیست دانست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعریض بلوار شهید همدانی در فاز ۲ با اعتبار، ۱۵ میلیارد ریال، خط کشی معابر و بهسازی علائم راهنمایی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، طرح تأمین پیاده رو با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد ریال از موارد پیش بینی شده در حوزه حمل و نقل و ترافیک محسوب می‌شود که به منظور رفاه حال شهروندان اجرایی خواهد شد.

فیض منش با اشاره به اینکه پیاده روسازی کوی رضوان و کوی خضر، کف سازی محوطه سرگذر و بازسازی پیاده راه خیابان شهدا از مهمترین اقدامات در حوزه تامین پیاده رو‌ها و پیاده راه هستند اذعان داشت: طرح تملک املاک در مسیر با اعتبار، ۵۱ میلیارد ریال و طرح تأمین معابر شهری با ۳۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال و همچنین احداث کندرو‌ها و معابر به منظور رضایت شهروندان عزیز انجام شده است.

وی تصریح کرد: تعمیر و نگهداری فرهنگسرای ولایت، احداث فرهنگسرای کسب و کار در کوی خضر، احداث سالن ورزش فرهنگسرای ولایت، پارک حبیبی ۸ متری سیلو و تجهیز فضا‌های ورزشی در سطح منطقه با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال عملیاتی شده است.

فیض منش در ادامه با اشاره به تجهیز و استانداردسازی و استقرار وسایل بازی در ۱۸ پارک سطح منطقه از سال گذشته تا به امسال گفت: در راستای طرح شهر دوستدار کودک از مهمترین برنامه‌های شهرداری منطقه به منظور رضایتمندی کودکان خرید ونصب مجموعه بازی‌های استاندارد پلی اتیلنی و کفپوش‌های گرانولی در ۱۸ پار ک. بوده که در نظر داریم این طرح درتمامی پارک‌های سطح منطقه اجرا گردد.

لازم به ذکر است، بازسازی و ترمیم پارک کوی جنت ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال،
بازسازی پارک آزادگان در زمین شهری ۲ میلیارد ریال،
بهبود محیط زیست و بهداشت شهری، هدایت آب‌های سطحی و دیوارکشی رودخانه جنب کوچه شهید صفری فاز دو، ۵ میلیارد ریال،
ادامه دیوارکشی رودخانه پشت فرهنگسرای ولایت فاز ۳ در کوی خضر ۱۲ میلیارد ریال
پوشش رودخانه جنب مجتمع فجر در شهرک شهید مدنی ۲۵ میلیارد ریال،
ادامه دیوارکشی رودخانه جنب بلوار کوثردرشهرک شهید مدنی ۴ میلیارد ریال،
ترمیم و لایروبی قنوات سطح منطقه ۵ میلیارد و پانصد میلیون ریال،
زیرسازی و جدول گذاری بلوار قدر در کوی خضر و همچنین خرید مصالح عمرانی در این حوزه را با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مهمترین اقدامات این منطقه است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار