مهرداد حمزه با اشاره به واریز یارانه معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب تعدادی از خبرنگاران گفت: به منظور کمک به اصحاب رسانه در روز‌های کرونایی نسبت به اختصاص اینترنت رایگان طی روز‌های آینده اقدام خواهد شد که سهمیه هر رسانه اعلام می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 16 June 2020
مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با بیان اینکه متأسفانه بخشی از مطبوعات و رسانه‌های ما خانوادگی شده بدون اینکه این افراد واقعا خبرنگار باشند گفت: خبرنگاران همدان ساماندهی می‌شوند.

به گزارش فارس، حمزه در نشست هم‌اندیشی با مدیران مسئول، سرپرستان نشریات محلی، روزنامه‌های سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری همدان اظهار کرد: ساماندهی خبرنگاران یکی از دغدغه‌های اصلی خانه مطبوعات و اداره فرهنگ و ارشاد استان است که برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیاز به همکاری مدیران مسوول و سرپرستان رسانه‌ها داریم.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخشی از مطبوعات و رسانه‌های ما خانوادگی شده بدون اینکه این افراد واقعا خبرنگار باشند خطاب به مدیران مسوول گفت: اسامی افرادی باید به عنوان «خبرنگار» به خانه مطبوعات ارسال شود که به واقع در این حرفه فعالیت می‌کنند در غیر این صورت به لحاظ شرعی و قانونی باید پاسخگو باشید.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان همدان با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل اجرایی و نرخ‌نامه آگهی‌های دولتی در نشریات افزود: برخی از مدیران مسوول رسانه‌ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند که از این پس ضمن توزیع عادلانه و قانونی آگهی‌های دولتی از سوی اداره ارشاد با متخلفان برخورد صورت خواهد گرفت.

وی با انتقاد از برخی ادارات به خاطر کاهش تعداد اشتراک روزنامه‌ها و نشریات اظهار کرد: در برخی از شهرستان‌ها با مشکلات بیشتری در این زمینه مواجهیم تا حدی که گویی برخی ادارات اعتقادی به مقوله‌ای به نام «اشتراک روزنامه» ندارند.

حمزه در ادامه با اشاره به واریز یارانه معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی به حساب تعدادی از خبرنگاران گفت: به منظور کمک به اصحاب رسانه در روز‌های کرونایی نسبت به اختصاص اینترنت رایگان طی روز‌های آینده اقدام خواهد شد که سهمیه هر رسانه اعلام می‌شود.

مدیر روابط عمومی استانداری همدان که بازرس خانه مطبوعات استان نیز هست بر لزوم تشکیل کمیته انضباطی در خانه مطبوعات تأکید کرد و گفت: باید همه موضوعات از چاپ آگهی گرفته تا مسائل دیگر در بستر قانونی انجام گیرد.

اسدالله ربانی‌مهر با بیان اینکه رسانه‌ها اسامی اداراتی که در دریافت اشتراک همکاری نمی‌کنند را در اختیار ما بگذارند افزود: البته متأسفانه برخی از نشریات نیز طبق اصول و قاعده چاپ نمی‌شوند و یا تیراژ بالایی ندارند که همین موضوع روابط عمومی‌ها را در دریافت اشتراک با، اما و اگر مواجه می‌کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار