مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اعلام کرد:
نوراله زاده در بروز مشکلات بوجود آمده در حوزه کسب و کار‌های خرد و کوچک مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با وجود بیماری کرونا گفت: کرونا آسیب‌های بسیاری به کارآفرینان خرد و کوچک مورد حمایت صندوق وارد نمود بطوریکه دربعضی از کسب وکار‌ها آسیب‌های جدی و در بعضی باعث رونق و حرکت کسب وکار‌های دیگری شد.
کد خبر: ۸۶۱۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 10 June 2020

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید امروز در برنامه تلویزیونی "یه روز تازه" شبکه پنج از امهال پرداخت اقساط تسهیلات ۲۴۴ هزار نفر از وام گیرندگان این صندوق در دوران کرونا به مدت سه ماه خبر داد.

به گزارش تاباک همدان؛ نوراله زاده در بروز مشکلات بوجود آمده در حوزه کسب و کار‌های خرد و کوچک مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید با وجود بیماری کرونا گفت: کرونا آسیب‌های بسیاری به کارآفرینان خرد و کوچک مورد حمایت صندوق وارد نمود بطوریکه دربعضی از کسب وکار‌ها آسیب‌های جدی و در بعضی باعث رونق و حرکت کسب وکار‌های دیگری شد.
 
به عنوان مثال صندوق کارآفرینی امید بنا به دستور دولت و بانک مرکزی سه ماه اقساط وام گیرندگان را امهال نمود، ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع ورودی صندوق که از ۲۴۴ هزار وام‌گیرنده به باید به صندوق پرداخت می‌شد که متوقف شد. اما یک سری از تعاونی‌ها که در حوزه تولید ماسک و گان و مواد شوینده و ضدعفونی کننده فعالیت داشتند نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان تحت نظر وزارت بهداشت دریافت نمودند که به بعضی از واحد‌ها تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد تا در این مدت کوتاه به حالت اولیه بازگردد.

وی در ادامه افزود: یکسری از طرح‌ها که تصویب شده بود خیلی‌ها در دوران کرونا برای پیگیری آن و دریافت تسهیلات نیامدند به طوری که کرونا باعث شده بود که رفت و آمد، سخت دفترخانه‌ها برای ترحین ضمانت‌های طرح‌ها تعطیل و به طور کلی کسی نمی‌توانست پیگیر تسهیلات مصوب خود باشد، به طوری که صاحبان کسب و کار نیز این نظر را داشتند که اکنون که همه جا تعطیل است و کسی نمی‌تواند از محصول نهایی آن‌ها استفاده کند چرا ما تسهیلات خود را دریافت کنیم و دغدغه بازپس دادن تسهیلات را داشته باشند.

نوراله زاده در پاسخ سوال مجری برنامه درباره آسیب دیدن گلخانه‌ها و پرورش دهندگان گل و گیاه گفت: در حوزه گل و گیاه و گلخانه نزدیک به ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد گلخانه که در محیط‌های روستایی سال گذشته تامین مالی گردیده بود متاسفانه در شرف ورشکستگی هستند، بر اساس برنامه‌ریزی این واحد‌ها قرار بود محصولات خود را در آستانه نوروز و اعیاد شعبانیه به فروش برساند که با توجه به بروز بیماری کرونا حتی مراسم‌های جشن تولدها، عروسی‌ها و ترحیم‌ها نیز برگزار نشد که بازار پررونق برای این واحد‌های روستایی محسوب می‌شد، اما در حال مماشات هستیم تا به یک حالت برسیم تا بتوانیم تسهیلات پرداخت شده را باز پس بگیریم و کسب وکارشان رونق مجدد بگیرد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید درادامه از اهمیت فعالیت‌های روستایی وتولیدات آن‌ها افزود: صندوق کارآفرینی امید در تلاش است زنجیره تولید در روستا‌ها بطور کامل تکمیل شده و از اتلاف محصول تولید شده کم شود، بعنوان مثال در جای یک روستایی مقداری کره محلی را عرضه می‌کرد محصول خوشمزه و با کیفیت بود، اما اگر زنجیره تولید در آن روستا کامل بود می‌توانست با بسته بندی بهداشتی در مراکز عرضه و فروشگاه‌ها آنرا پخش و بفروش برساند.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار